۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۳۷

وجود 5 هزار پرونده واگذاری اراضی در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پنج هزار پرونده واگذاری اراضی در استان وجود دارد گفت: باید هر 6 ماه یکبار بر روند فعالیت اشخاص در این اراضی نظارت صورت بگیرد، چناچه سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرد، اراضی بازپس گرفته می‌شود.
وجود 5 هزار پرونده واگذاری اراضی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، شهرام جزایری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در خصوص وظایف امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گفت: این اداره وظیفه مشخص کردن اراضی دولتی، مستثنیات و انفال را بر عهده دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پنج هزار پرونده واگذاری اراضی در استان وجود دارد، افزود: باید هر 6 ماه یکبار بر روند فعالیت اشخاص در این اراضی نظارت صورت بگیرد، چناچه سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرد، اراضی بازپس گرفته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) و قوانین رفع تداخلات در اراضی چهارمحال و بختیاری، اظهارداشت: از سه سال گذشته 114 هزار هکتار از اراضی استان کاداستر شده است؛ این بانک اطلاعاتی جامع می‌تواند اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی را در اختیار مدیران بخش‌های مختلف کشاورزی قرار دهد.

جزایری اضافه کرد: تاکنون 6 میلیارد تومان قراداد جهت اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) در چهارمحال و بختیاری هزینه شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده کل اراضی کشاورزی استان کاداستر شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ملی شدن 86 درصد از اراضی استان موجب به وجود آمدن اختلافات فراوان بین مردم و دولت شد، عنوان کرد: به‌همین علت کمیسسون رفع تداخلات برای رسیدگی و اصلاح قانون اصلاحات اراضی تشکیل شد و اگر کمیسیون تشخیص دهد اراضی دولتی جزو مستثنیات است؛ ثبت اسناد موظف به اصلاح اسناد است.

وی افزود: در راستای اصلاح قانون رفع تداخلات 40 هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل و حدود 10 درصد از این اراضی به مردم بازگشت داده شد؛ معتقدیم اراضی کشاورزی برای تحقق تولید و توسعه در بخش کشاورزی باید به مردم بازگردانده شود.

جزایری در خصوص اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی به‌عنوان محصول استراتژیک دارای اهمیت بالایی است؛ بنابراین حفظ کاربری اراضی کشاورزی از ضروریات است؛ تغییر کاربری اراضی کشاورزی مگر در موارد ضروری ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 700 مورد قلع و قمع در اراضی کشاورزی استان انجام شده است، بیان کرد: همچنین از ابتدای سال نیز 100 مورد قلع و قمع بنا در این اراضی انجام شده است؛ ساخت بنا در حیطه تکمیل بخش کشاورزی در صورت اخذ مجور بلامانع و از پرداخت عوارض نیز معاف است.

وی در پایان با اشاره به مزایای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: تاکنون 28 هزار هکتار از اراضی استان یکپارچه سازی شده است، کم شدن اختلافات بین کشاورزان، افزایش درآمد، انجام کشاورزی به شیوه مکانیزه، اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در این اراضی به وسیله دولت و ... از مزایای اجرای این طرح است.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۸:۰۴

20 Jan 2020