۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۰۹۹۲
فرمانده سپاه بن خبر داد؛

با ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي توانسته ايم ۵۶طرح توليدات داخلي را در شهرستان احداث نماييم

فرمانده سپاه شهرستان بن گفت: از ابتداي امسال و ورود به طرح هاي اقتصاد مقاومتي توانسته ايم ۵۶طرح توليدات داخلي در شهرستان ايجاد کنيم.
با ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي توانسته ايم ۵۶طرح توليدات داخلي را در شهرستان احداث نماييم
به گزارش جهانبین نیوز سيد اصغر موسوي فرمانده سپاه بن در گفت و گو با زنگ خبر گفت: مقام معظم رهبري با سياست و بينش عميق خود امسال را به نام سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاري کردند تا مردم با ورود در اين حيطه ها بيش از پيش به خود متکي شوند و تحريم ها همانند گذشته اثر جنذاني بر زندگي مردم نگذارد.



موسوي گفت: بسيج شهرستان بن نيز از ابتداي امسال پيرو فرمايشات مقام عظماي ولايت کار خود را در راستاي افزايش توليدات داخلي و پويا نمودن اقتصاد شهرستان آغاز نمود و توانست با مشارکت ساير مسئولين شهرستاني ۵۶ طرح اقتصادي براي شهرستان داير نمايد.


وي اولين اقدام در قرارگاه اقتصاد مقاومتي شهرستان را برپايي جلساتي باحضور مسئولين شهرستاني عنوان کرد و افزود: در ابتداي اين امر و با تشکيل کارگروه هاي مختلف توسط بسيجيان ضرورت حضور بخش هاي مختلف از جمله فرمانداري، امام جمعه، منابع طبيعي، جهاد کشاورزي و شهرداري ها براي انجام پروژه هاي اقتصاد مقاومتي احساس مي شد و کليه مسئولين نيز در اين مدت مشارکت خوب و سازنده اي در اين عرصه داشته اند.



فرمانده سپاه بن خاطر نشان کرد: در اين مدت توانسته ايم شش کارگاه توليد قارچ خوراکي، شش مورد پرورش دام سبک، ۲۱ مورد پرورش زنبور عسل با افزايش ۷۰۰کلني و ۲۵ مورد افزايش مشاغل خانگي ايجاد نماييم و بيش از ۵۷۰ميليون تومان وام براي تسهيل نمودن ايجاد اين طرح ها در اختيار متقاضيان قرار بدهيم.


موسوي از ايجاد کارگروه هاي تخصصي در شهر ها و روستاهاي اين شهرستان خبر داد و گفت: کارگروه هاي تعيين شده پس از گذراندن دوره هاي آموزشي با دهياران و شهرداري هاي شهرها جلساتي را برپانموده و با ورود به روستا و شهر ها طرح هايي براي پيشرفت و آباداني آن ها ارائه دادند.


وي افزود: اين طرح ها با بررسي هاي تخصصي در سپاه شهرستان و استفاده از اساتيد مجرب موجب شد تا در هر منطقه طرح هايي اجرا شود که اقتصاد آن شهر و يا روستا پويا شده و بتوانند در آمدي را بر طبق شرايط خاص همان منطقه ايجاد نمايد.


فرمانده سپاه بن از مشارکت دويست نفر از شهروندان در پرورش زنبور عسل خبر داد و گفت: توانستيم با کارگاه هاي تخصصي و ارائه مدرک براي انجام اين پروژه ها بيست و يک طرح پرورش زنبور احداث نموده و کلني هاي منطقه را به بيش از۷۰۰کلني افزايش دهيم.


وي گفت: ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي به قشر خاصي محدود نمي شود و هدف فقط افراد بدون شغل نيستند بلکه شاغليني که قادر به افزايش توليدات داخلي باشند نيز مي توانند از اين طرح ها استفاده کرده و به اقتصاد کشور و افزايش توليدات داخلي کمک کنند.


وي از برپايي نمايشگاه در منطقه گردشگري گرداب بن خبر داد وگفت: پايان تابستان امسال بسيجيان و متقاضياني که در اين طرح ها مشارکت داشتند با ارائه محصولات خود در تمامي زمينه هاي مشاغل خانگي، پرورش طيور و دام سبک، توليد زعفران و پرورش زنبور عسل و ورمي کمپوست توانستند محصولات خود را در معرض ديد مسافران قرار داده و با معرفي محصولات بومي و دست ساز هاي خود درآمدي براي خود ايجاد نمايند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

بام ایران خبر؟
سلام در تیتر شما طرح را ایجاد می کنند صحیح است ....احداث طرح غلط

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۴:۲۴

27 Dec 2019