۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۵۶۵۰۶
امام جمعه فارسان:

دهه فجر بهترين فرصت برای انتقال ارزش‌های انقلاب است

امام جمعه فارسان گفت: يکی از بهترين فرصت‌ها براي از بين بردن تهديدات دشمن و انتقال مفاهيم بلند انقلاب به نسل بعدي به‌خصوص نوجوان‌ها و جوان‌ها، دهه فجر است و انقلاب اسلامي نعمتي است که نور اميد را در دل مستضعفان جهان روشن کرده و مقدمات تحقق وعده الهي و حکومت مهدوي را فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: متقين به آنچه خداي تعالي رزق آنان قرار داده راضي و شکرگزار هستند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۶۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: به علم يقيني بدانيد که خداوند براي بنده‌اش هرچند چاره‌جوئي‌اش عظيم و جستجوگري‌اش سخت و نقشه‌اش نيرومند باشد بيش ازآنچه در کتاب حکيمش براي او مقررشده به او نرساند.
 
وي افزود: بنده ناتوان و کم تدبير را نيز از رسيدن به آنچه در کتاب حکيمش براي او مقررشده مانع نگردد. کسي که به اين واقعيت آشناست و بر اساس آن حرکت مي‌کند آسايش و سودش از همه مردم برتر است و آن‌که اين حقيقت را ازنظر دور داشته و در آن دچار ترديد است گرفتاري و زيانش از همه مردم بيشتر است. بسا کسي که مشمول نعمت حق است ولي به سبب آن به کيفر حق نزديک مي‌گردد؛ و بسا گرفتاري که ابتلايش موجب احسان اوست؛ (خدا آزمايش مي‌کند تا به او نعمتي دهد) پس اي شنونده بر سپاس و شکر نعمت‌ها بيفزا و از سرعت و شتاب در به دست آوردن دنيا کم کن و به‌روزي رسيده، قناعت کن. خداوند تقواي ما را زياد گرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به روزهاي آغازين دهه فجر اشاره داشت و گفت: در ايام و روزهاي آغازين دهه فجر انقلاب اسلامي هستيم. تبريک عرض مي‌کنم. در طول سال‌هاي بعد از پيروزي، انقلاب اسلامى فراز و نشيب‏هاى فراوان به خود ديده و با ظرفيت بالاي الهي که به دست آورده تهديدهاي بي‌شماري را به فرصت تبديل کرده و به مسير خود ادامه داده است.يکي از بهترين فرصت‌ها براي از بين بردن تهديدات دشمن و انتقال مفاهيم بلند انقلاب به نسل بعدي به‌خصوص نوجوان‌ها و جوان‌ها، دهه فجر است.
 
وي تصريح کرد: البته نبايد هدف از جشن‌هاي انقلاب فقط شادي باشد بلکه بايد همه، روش تبيين را دنبال کنند و دستاوردهاي و اهداف انقلاب را به بيان و شيوه‌هاي نو به‌خصوص براي نسل کنوني و نسل‌هاي بعد بازگو کنند.يکي از دستاوردها همين روزهاي گذشته اتفاق افتاد زماني که ماهواره تحقيقاتي «ثريا» ۵۰ کيلوگرمي با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دي امسال در مدار ۷۵۰ کيلومتري زمين قرار گرفت، يعني مداري که براي نخستين بار در دسترس کشورمان قرار مي‌گرفت، دشمناني که تازه بعد از چند روز از آن اتفاق بزرگ به خود آمده بودند، حملات عليه ايران را آغاز کردند.
 
ملک پور اظهار داشت: اما هيچ‌گاه تصور نمي‌کردند در فاصله يک هفته، قرار است بار ديگر براي نخستين بار شاهد قرار گرفتن سه ماهواره ايراني با «ماهواره‌بر بومي سيمرغ» با موفقيت در مدار ۴۵۰ کيلومتري زمين باشند. انقلاب اسلامي نعمتي است که نور اميد را در دل مستضعفان جهان روشن کرده و مقدمات تحقق وعده الهي و حکومت مهدوي را فراهم کرده است و به همان سمت در حال حرکت است. حرکت‌هايي که در عالم واقع مي‌شود مثل همين حرکت شجاعانه‌اي که اين روزها در يمن مي‌بينيد اين‌ها به برکت انقلاب اسلامي است. يمن مظلوم مقتدر؛ تقريباً آن منطقه دريايي تحت سلطه يمني‌ها قرارگرفته.
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: آمريکا و صهيونيست‌هاي پليد را سردرگم و ذليلشان کردند و زمين‌گيرشان کردند. کساني که هيچ‌چيزي در اختيار نداشتند در فاصله اين چند سال الآن موشک‌هاي نقطه زني دارند که دريا را در کنترل دارند. درياي سرخ الآن تحت کنترل آن‌هاست. تجارت در آنجا کيلومترها تغيير کرده. بايد بروند از آفريقا و از جاهاي ديگر بيايند. واقعاً دارد کارش را درست انجام مي‌دهد و اين‌يکي از برکات انقلاب اسلامي است.
 
وي عنوان داشت: ريشه انقلاب ما تعاليم قرآن کريم و مکتب اهل‌بيت است. قرآن کريم هميشه ما را نسبت به جريان باطل در مقابل جريان حق هشدار داده و آموزش داده است که براي غلبه بر دشمنانِ جبهه حق چگونه عمل کنيم و ما با بهره‌مندي از قرآن سياست‌هاي رفتاري خود با بيگانگان و دشمنانمان را تنظيم کرده و عمل مي‌کنيم.
 
 امام‌جمعه فارسان به مسئله انتخابات هم اشاره داشت و بيان داشت: آرام‌آرام به فضاي انتخابات نزديک مي‌شويم تذکري که لازم است بدهم اين است که کساني که وارد عرصه تبليغات مي‌شوند بايد خيلي مواظب باشند ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي را رعايت کنند؛ و نسبت به کانديداهاي ديگر احترام لازم را داشته باشند؛ و براي اثبات خود ديگران را تخريب نکنند. نيت خود را خدا و خدمت به مردم قرار دهند و در مسير قانون عمل کنند. کانديداها در انتخاب مسئول ستاد خود دقت کنند.
 
وي افزود: مردم هم گذشته کانديداها را بررسي کنند و موضع‌گيري‌هاي آنان در مواقع خاص را بررسي کنند. جريانات متعددي بر اين ملت گذشته و با مسائل مهمي مواجه بوده خب بايد حرکتي، حرفي و موضع‌گيري از او ديده‌شده باشد  در بحران‌هاي سال گذشته، در اغتشاشات سال گذشته، چه جور بودند و چه گفتند؟ آيا تبيين کردند براي مردم؟ افرادي که کانديدا شدند در جلسات با دانشجوها و افراد مختلف حاضر شدند؟ حضرت آقا فرموده بودند که بيان کنيد و اقدام کنيد؛ آن‌ها چه‌کار کردند؟ يادمان باشد انتخابات پرشور و پر مشارکت همه جريانات معتقد به‌نظام و انقلاب، امنيت ملي را تقويت مي‌کند و هر کس غير اين بگويد و عمل کند دوستدار ملت و کشور نيست بلکه خائن به ملت و دين است.

 انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۲:۲۵:۰۸

2 Feb 2024