۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۵۵۷۶۸
امام جمعه فارسان

بسيج و بسيجيان مصداق کاملی از ايثار، فداکاری و مردمی بودن است

امام‌جمعه فارسان گفت: بسيجيان را مصداق کاملي از ايثار، فداکاري، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت و مردمي بودن مي‌دانستند.
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: دوشنبه/6 آذر ۱۳ جمادي‌الثاني به روايت اول، روز شهادت حضرت زهراي اطهر است. به همه شما اين روز را تسليت عرض مي‌کنم.

وي افزود: سيره و زندگي صديقه طاهره و کلماتي که بيان کرده‌اند براي همه در همه زمان‌ها پر از درس است. مثلاً همين خطبه معروف ايشان که معروف به خطبه فدکيه است را با دقت مطالعه کنيد، مجموعه‌اي از معارف الهي در آن بيان‌شده است هم به اصول عقايد از توحيد و معاد و نبوت و بعثت رسول خدا پرداخته‌اند هم به قرآن و فلسفه احکام و ولايت؛ و هم به سياست اسلامي اشاره‌کرده‌اند و هم به علل انحطاط جوامع. هم آسيب‌شناسي مسائل را کرده‌اند هم راهکار اجرائي ارائه کرده‌اند. هم انذار کرده‌اند هم بشارت داده‌اند.
 
وي تصريح کرد: خطبه فدکيه مي‌تواند شيوه‌نامه جهاد تبيين باشد. اين متن يک آموزش عملي است. بايد از زهراي اطهر ياد بگيريم که اولاً در جريانات اجتماعي حضورداشته باشيم و بي‌تفاوت نباشيم. ديده‌ايد يک عده‌اي حاضرند مجالس عزا براي حضرت برپا کنند اما در مسير آن حضرت حرکت نکنند. بايد با تأسي از ريحانه النبي در مسائل مختلف جامعه حضور فعال داشت؛ و ثانياً حضور ما بايد اثربخش و اثرگذار باشد. مسئوليت بپذيريم و بر اساس آن درست عمل کنيم.
 
امام‌جمعه فارسان به ديدار رهبر انقلاب با ورزشکاران مدال‌آور اشاره داشت و بيان داشت: چه زيبا بود روز چهارشنبه حسينيه امام خميني بيت امام خامنه‌اي نمايش پهلواني دهه هشتادي و نودي‌ها در اين گود. در ديدار ورزشکاران مدال‌آور که در ورزش و ارزش قهرمان بودند. امام از ضربه‌فني شدن رژيم صهيونيستي خبر داد در مقابل گروه حماس در باريکه مبارکه غزه، ورزشکاران حاضر قهرمان اصلي را امامشان مي‌ديدند که با صلابت و آرامش بانشاط و طراوت پشت آمريکا و اسراييل را به خاک ماليده و قوي‌ترين مرد جهان اوست در حقيقت. گوينده و شنونده هر دو قهرمان و باعث اهتزاز پرچم اسلام در جهان؛ و خداوند متعال را شاکريم
 
حجت‌الاسلام ملک پور به هفته بسيج هستيم و سالروز تشکيل بسيج مستضعفين هم اشاره‌اي داشت و عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب، در جمله‌اي نغز فرمودند: فتح الفتوح امام، پرورش جوانان بسيجي بود. اين بيان گوياي اين حقيقت مهم است که به خلاف آنچه اغلب مردم - حتي انقلابي و متدين- تصور مي‌کنند، محصول واقعي هر انقلاب و سنجه‌اي که بايد موفقيت هر انقلابي را با آن مورد ارزيابي قرار داد، پيش و بيش از هر چيز، نه پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي و نظامي و اقتصادي و مانند آن‌ها که تحولي است که در جان‌ها پديد آورده و کيفيت و کميت انسان‌هاي ترازي است که توانسته است در دامان خود پديد آورد و بپرورد.
 
 
وي گفت: پديده مبارک و نوراني بسيج مستضعفين، از عظيم‌ترين، ارزشمندترين و ماندگارترين يادگارهاي امام خميني رضوان‌الله عليه است. امام بسيج و بسيجيان را مصداق کاملي از ايثار، فداکاري، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت و مردمي بودن مي‌دانستند. ايشان فراگير بودن، داوطلبانه بودن اعضا، مردمي، پايداري، پايبندي به اصول و مباني ديني و توانايي در برخورد با هرگونه تهديد فرهنگي و نظامي را از ويژگي‌هاي بسيج برشمرده‌اند.
 
وي افزود: بسيج از نگاه امام ميقات پابرهنگان و معراج انديشه‌هاي پاک انساني و لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهيدان گمنامي است که پيروانش بر گلدسته‌هاي رفيع آن اذان رشادت و شهادت سروده‌اند. بسيج اگرچه ارتشي بيست‌ميليوني براي جلوگيري از توطئه‌هاي دشمن است، آنچه اهميت دارد تفکر و فرهنگ و ارزش‌هاي بسيجي است که مي‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنان را به رشد معنوي و اخلاص برساند.
 
وي اظهار داشت: هرچند ابعاد پيروزي مجاهدان غيرتمند فلسطيني در حماسه طوفان الاقصي به‌صورت کامل بيان‌نشده است؛ اما يکي از دستاوردهاي بزرگ اين نبرد تاريخي، شکوهمندي تجمع‌ها و راهپيمايي‌هاي مختلف در جهان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين به‌عنوان يک بسيج جهاني عليه جنايات رژيم صهيونيستي است. مقاومت مردم غزه صحنه‌هاي اعجاب‌آوري را از بسيج مردم دنيا رقم‌زده است و دستاوردي جهاني را به وجود آورده است که صهيونيست‌ها حتي فکر آن را هم نمي‌کردند.
 
وي بيان داشت: اين جنگ، نه‌فقط جنگ فلسطين و اسرائيل، نه جنگ مقاومت و استکبار، نه جنگ کفر و اسلام که جنگ شرافت انساني و رذالت و خباثت شيطاني است. جنود شيطان و دنياي کفر هر آنچه در اختيار دارد براي رژيم رذل و خبيث صهيونيستي با تمام قوا به ميدان آورده، اما مردم غزه جز خداي متعال کسي را ندارند و اين يعني همه‌چيز دارند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۲۳:۳۷:۱۰

27 Apr 2024