۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۵۳۵۷
امام جمعه فارسان:

پس از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی رو به‌ مرگ است

امام‌جمعه فارسان گفت: پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب رو به زوال سریع‌تر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر رو به‌ مرگ است.
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: اهل تقوا فضائل اخلاقی را در خود ملکه کرده‌اند و از رذایل دوری می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۴۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: تندرستی از کمی حسد است. از بیان امام علیه‌السلام روشن می‌شود که این رذیله اخلاقی بر روی تندرستی انسان اثر می‌گذارد و شخص حسود ازنظر جسمی هم آسیب می‌بیند. این بیماری بسیار زیان‌بار است هم به فرد آسیب می‌زند هم به جامعه که همین‌جا اشاره‌کنم.

امام‌جمعه فارسان به‌روز جهانی سالمندان اشاره‌ کرد و بیان داشت:۲۱ مهر روز اسکان معلولان و سالمندان و روز جهانی سالمندان را داشتیم ضمن تشکر از زحمات بزرگواران در مجموعه بهزیستی از مدیریت و همکارانش سالمندان و معلولان حق‌ دارند از زندگی سالم، در رفاه و با نشاطی برخوردار باشند و صرفاً وجود یک سری ضعف‌های جسمانی نباید باعث شود که آن‌ها لذت زندگی را تجربه نکنند. فقط کافی است با رعایت یک سری نکات زندگی را برای آن‌ها شیرین‌تر کنیم جایگاه سالمندان‌

وی عنوان داشت: رسول خدا (ص) فرمود: کهن‌سال در میان خاندانش، همانند پیامبر در میان امت خویش است. امام زین‌العابدین (ع) فرمود: از حقوق همکیشانت این است که (در نگاه تو) پیرمردانشان همانند پدرت و جوانانشان به‌سان برادرانت و پیرزن‌هایشان همانند مادرت و کودکانشان همسان فرزندانت باشند.

حجت‌الاسلام ملک پور به حماسه مقاومت فلسطین اشاره داشت افزود: چند روز از حماسه بی‌نظیر مقاومت فلسطین در فروریختن سازه‌های قدرت صهیونیست‌ها می‌گذرد. نبردی سریع و بی‌مانند و همه‌جانبه که همه مختصات یک طوفان بلکه یک زلزله بزرگ را داشته و دارد.

وی تصریح کرد: عملیات تاریخی طوفان، دارای مختصات ویژه‌ای است که آن را از همه عملیات‌های دیگر در لبنان و فلسطین و بلاد دیگر جدا می‌کند

امام جمعه فارسان بیان داشت: رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین بار از دفاعی «به» تهاجمی «و از» محدود «به» گسترده صورت پذیرفت.

وی اظهار داشت: این عملیات مختصات یک جنگ ترکیبی را دارد؛ غافلگیرانه و سریع، همه‌جانبه (زمین‌ و هوا، چریکی و کلاسیک)، سایبری، تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی. این نوع عملیات در نوع خود در مقیاس چند گروه مقاومت در محدوده‌ای مانند غزه و با امکاناتی به‌شدت ناچیز؛ یک اقدام شگفت‌انگیز و بهت‌آور است.

امام‌جمعه فارسان گفت: به فرموده هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب؛ سازه‌های ساختار پیچیده اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ارتش پرسروصدای این رژیم درهم شکست. شکستنی که غیرقابل ترمیم است. هیمنه اطلاعاتی، غرور نظامی، ابّهت پوشالی، دشمن غاصب در همان روز اول دچار فروپاشی شد.

وی افزود: مختصات این عملیات آن‌قدر مهم است که در یک جمله به جرات می‌توان گفت: مقاومت فلسطین در همان روز اول به هدف خود رسید و شکست غیرقابل‌جبران را بر صهیونیست‌ها وارد کرد. آن‌قدر که تاریخ ۸۰ سال اخیر را باید به دو قسم تقسیم کرد

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: طوفان الاقصی، علاوه بر اینکه حمله به سازه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی دشمن بود در یک مقیاس مهم‌تر؛ «حمله به محاسبات» استکبار هم هست. این واقعه مهم و تاریخی تمام محاسبات آمریکا و صهیونیسم جهانی را برای مدتی و بعضاً برای همیشه درهم ریخت.

وی گفت: بهترین تحلیل در این باره را رهبر بزرگ مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند که؛ پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب روبه‌زوال سریع‌تر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر روبه‌مرگ است اما در مقابل جبهه مقاومت بسان یک جوان بالیده و بانشاط و روی پای خود ایستاده است؛ و اتفاقاً از مهم‌ترین مختصات این عملیات خودکفایی مقاومت و جوانان سلحشور ومومن گروه‌های مختلف سرایا القدس و عزالدین قسام و کتائب الاقصی و… در همه مراحل طراحی و عملیات و پشتیبانی است که نشان از «بلوغ و کمال» مقاومت فلسطین دارد.

مردم شهر فارسان پس از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، در حمایت از مردم مظلوم و انتفاضه مردم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات صهیونیست‌ها در غزه راهپیمایی کردند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۵۵:۳۶

13 Oct 2023