۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۵۴۳۱۹
به ميزباني شهرستان فارسان برگزار شد؛

اولين جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران‌زمين

اولين جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران‌زمين با حضور 11 استان کشور به مدت شش روز با برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري و 100 غرفه نمايشگاهي به ميزباني شهرستان فارسان آغاز شد.
به گزارش جهانبین نیوز  در آغاز ماه ذي‌الحجه يکي از بزرگ‌ترين رويدادهاي فرهنگي هنري و مردمي تحت عنوان اولين جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران‌زمين به ميزباني شهرستان فارسان آغاز شد.
 
در اين جشنواره فرهنگي هنري، اقوام مختلف از 11 استان کشور گرد هم آمدند تا بگويند که ايران عزيز ما يکپارچه و مقتدر است و اقوام مختلف اين کشور به مثابه يک خانواده جزء جدانشدني از خاک اين سرزمين هستند و با آرامش و دوستي پشت‌به‌پشت هم در اين خاک زندگي کرده و خواهند کرد و هيچ‌وقت از هم جدا نمي‌شوند و نخواهند گذاشت هيچ چشم طمع‌کاري به‌قصد تجزيه و پاره‌پاره کردن ايران عزيز به اين مرز و بوم بنگرد.
 
اين جشنواره شامل بخش‌هاي متعددي است، بخش نمايشگاهي آن متشکل از صد غرفه است که در آن غرفه داران در راستاي شعار سال يعني رشد توليد به ارائه محصولات و توليدات خود مي‌پردازند. از اين صد غرفه چهل غرفه از استان‌هاي مختلف و شصت غرفه نيز مختص توليدکنندگان داخل استان است که به مدت شش روز توليدات و محصولات خود را که شامل محصولات خاص غذايي ويژه اقوام و عشاير مختلف، صنايع‌دستي و... است ارائه و به فروش خواهند رساند.
 
همان‌طور که از قبل برنامه‌ريزي‌شده بود در نخستين روز، از ساعت 16:30 در ورودي شهر پردنجان از ميهمانان و مدعوين و گروه‌هاي فرهنگي و هنري اقوام و عشاير ايران‌زمين استقبال شد و در ساعت 17:30 در محل پارک قلمستان جشنواره با حضور استاندار محترم و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني کار خود را آغاز کرد.
 
در بخش همايش‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي جشنواره نيز بايد گفت که در اين شش روز برنامه‌هاي فرهنگي و هنري مختلفي اجرا خواهد شد که در هر روز يک برنامه شاخص خواهد بود به‌اين‌ترتيب که اولين روز افتتاح استقبال از اقوام و مدعوين و افتتاح رسمي جشنواره اختصاص‌يافته است روز دوم (31 خردادماه)، همايش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ايران‌زمين در محل روستاي تاريخي و گردشگري‌ ده چشمه با سخنراني سردار حاج غلامرضا سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين را خواهيم داشت.

روز سوم (1 تيرماه) همايش فرهنگ هنر و ادب اقوام ايران‌زمين نکوداشت شاعر و اديب معاصر ميرزا بيضا جونقاني موزه مشروطيت (قلعه سردار اسعد بختياري) شهر جونقان برگزار خواهد شد.

روز چهارم (2 تيرماه) مسابقات بومي محلي اقوام و عشاير ايران‌زمين را در پارک قلمستان در شهر فارسان خواهيم داشت.

روز پنجم (3 تيرماه) همايش زنان اقوام و عشاير ايران‌زمين نکوداشت سردار بي‌بي مريم بختياري در محل روستاي تاريخي و گردشگري ده چشمه برگزار خواهد شد و در روز ششم (4 تيرماه): همايش معتمدين و متنفذين اقوام و عشاير ايران‌زمين
بخش باباحيدر (شهر فيل آباد) برگزار خواهد شد.

به‌علاوه اينکه هر روز از ساعت 5 و نيم عصر تا 10 شب برنامه‌هاي فرهنگي هنري مختلف با محوريت نماز جماعت و اجراي گروه‌هاي هنري مختلف در محل پارک قلمستان برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۷:۲۳

24 Jun 2023