۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۵۷۱۸۵
مديرجهاد کشاورزی اردل خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی مبارزه با علف‌های هرز

مدير جهاد کشاورزی شهرستان اردل از برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با آفات، بيماری‌ها و علف‌های هرز مزارع غلات در روستای ممسنی خبر داد.
برگزاری دوره آموزشی مبارزه با علف‌های هرز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، وحید طهماسبی، اظهار کرد: دوره آموزشی با موضوع مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع غلات با حضور جمعی از کشاورزان روستای سرچاه و ممسنی در محل مسجد روستاهای مذکور برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ نفر از کشاورزان خصوصاً کشاورزان طرح جهش تولید در دیم‌زارها روستای ممسنی در دوره‌های مذکور حضور یافتند و آموزش‌های لازم را در زمینه آشنایی با علف‌های هرز مزارع غلات، روش صحیح و اصولی مبارزه با علف‌های هرز خصوصاً مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ، شناخت سموم مورد استفاده و کاربردی و همچنین رعایت تناوب بین سموم مصرفی، آشنایی با مراحل زیستی و خسارت‌زایی، نحوه خسارت، بهترین و کاربردی‌ترین روش و زمان مبارزه با سن گندم و مینوز غلات را فرا گرفتند.

طهماسبی افزود: با شرکت بهره‌برداران و کشاورزان در دوره‌های آموزشی باعث بالا رفتن آگاهی آن‌ها و اعمال روش‌های جدید برای افزایش عملکرد در محصولات آن‌ها می‌‌شود.

انتهای خبر/۵۷۰ ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۴۴:۵۴

13 Apr 2024