کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرجهاد کشاورزی اردل خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی مبارزه با علف‌های هرز

25 فروردين 1403 ساعت 13:38

مدير جهاد کشاورزی شهرستان اردل از برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با آفات، بيماری‌ها و علف‌های هرز مزارع غلات در روستای ممسنی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، وحید طهماسبی، اظهار کرد: دوره آموزشی با موضوع مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع غلات با حضور جمعی از کشاورزان روستای سرچاه و ممسنی در محل مسجد روستاهای مذکور برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ نفر از کشاورزان خصوصاً کشاورزان طرح جهش تولید در دیم‌زارها روستای ممسنی در دوره‌های مذکور حضور یافتند و آموزش‌های لازم را در زمینه آشنایی با علف‌های هرز مزارع غلات، روش صحیح و اصولی مبارزه با علف‌های هرز خصوصاً مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ، شناخت سموم مورد استفاده و کاربردی و همچنین رعایت تناوب بین سموم مصرفی، آشنایی با مراحل زیستی و خسارت‌زایی، نحوه خسارت، بهترین و کاربردی‌ترین روش و زمان مبارزه با سن گندم و مینوز غلات را فرا گرفتند.

طهماسبی افزود: با شرکت بهره‌برداران و کشاورزان در دوره‌های آموزشی باعث بالا رفتن آگاهی آن‌ها و اعمال روش‌های جدید برای افزایش عملکرد در محصولات آن‌ها می‌‌شود.

انتهای خبر/۵۷۰ ه


کد مطلب: 57185

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/57185/برگزاری-دوره-آموزشی-مبارزه-علف-های-هرز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir