۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۵۶۸۶۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تکمیل گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری تا سال 1404

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود درصورت اختصاص اعتبار کل گلزارهای شهدای استان در سال ۱۴۰۴ تکمیل شوند.
تکمیل گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری تا سال 1404
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اسماعیل عسگری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۱۵ شهید در بنیاد شهید این استان پرونده دارند، همچنین ۷ هزار و ۵۲۶ جانباز و ۵۱۰ آزاده تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد: مجموع جامعه ایثارگری و شاهد با خانواده‌هایشان ۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر تحت پوشش بنیاد شهید در ۹ شهرستان هستند.

عسگری با اشاره به هفته بزرگداشت شهدا عنوان داشت: در این هفته زیارت و دیدار با خانواده‌های شهدا با عنوان "سلام شهید" در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌ریزی برای دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان‌ها تحت عنوان "گل‌های یاس" صورت گرفته است و در این هفته همایش تجلیل از ۱۶۸ نخبه شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

وی از برپایی میز خدمت در طول هفته بزرگداشت شهدا هم در استان و هم در شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این میز خدمت مشاوره حقوقی با همکاری کانون وکلا در ۳۰ نقطه از استان برگزار می‌شود.

عسگری گفت: در این هفته رونمایی از تابلوی شهدای اردل، کیار، سامان و شهرکرد را در دستور کار داریم، برگزاری همایش تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت، فعالان قرآنی و عکاسان حائز رتبه‌های کشوری و... از دیگر برنامه‌ها است که در هفته بزرگداشت مقام شهدا انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ۱۹ پروژه گلزار شهید تکمیل و آماده افتتاح است که به‌صورت متمرکز ۲۲ اسفندماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از زبان هنر در دستور کار ما قرار دارد، در همین راستا سال گذشته با همت مجموعه فرهنگی فیلم سینمایی "آندو" که مربوط به شهید ظفر خالدی و شهید خدارحم خالدی است تکمیل و آماده ارائه در جشنواره فیلم فجر سال آینده می‌باشد.

عسگری از ساخت سه سرود با عناوین "یک قدم تا قله"، "شهدای غریب" و "چشم به راه" در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و اذعان داشت: سه نمایش و یک مستند با عنوان "یل ایل" نیز در این زمینه درحال ساخت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۵۰ گلزار شهدا در استان هنوز آماده نشده است که از این تعداد ۲۵ گلزار درحال تکمیل است و درخصوص مابقی هنوز اقدامی صورت نگرفته است و پیش‌بینی می‌شود درصورت اختصاص اعتبار کل گلزارهای شهدای استان در سال ۱۴۰۴ تکمیل شوند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۲:۴۰

5 Mar 2024