کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تکمیل گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری تا سال 1404

15 اسفند 1402 ساعت 12:31

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود درصورت اختصاص اعتبار کل گلزارهای شهدای استان در سال ۱۴۰۴ تکمیل شوند.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اسماعیل عسگری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۱۵ شهید در بنیاد شهید این استان پرونده دارند، همچنین ۷ هزار و ۵۲۶ جانباز و ۵۱۰ آزاده تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد: مجموع جامعه ایثارگری و شاهد با خانواده‌هایشان ۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر تحت پوشش بنیاد شهید در ۹ شهرستان هستند.

عسگری با اشاره به هفته بزرگداشت شهدا عنوان داشت: در این هفته زیارت و دیدار با خانواده‌های شهدا با عنوان "سلام شهید" در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌ریزی برای دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان‌ها تحت عنوان "گل‌های یاس" صورت گرفته است و در این هفته همایش تجلیل از ۱۶۸ نخبه شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

وی از برپایی میز خدمت در طول هفته بزرگداشت شهدا هم در استان و هم در شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این میز خدمت مشاوره حقوقی با همکاری کانون وکلا در ۳۰ نقطه از استان برگزار می‌شود.

عسگری گفت: در این هفته رونمایی از تابلوی شهدای اردل، کیار، سامان و شهرکرد را در دستور کار داریم، برگزاری همایش تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت، فعالان قرآنی و عکاسان حائز رتبه‌های کشوری و... از دیگر برنامه‌ها است که در هفته بزرگداشت مقام شهدا انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ۱۹ پروژه گلزار شهید تکمیل و آماده افتتاح است که به‌صورت متمرکز ۲۲ اسفندماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از زبان هنر در دستور کار ما قرار دارد، در همین راستا سال گذشته با همت مجموعه فرهنگی فیلم سینمایی "آندو" که مربوط به شهید ظفر خالدی و شهید خدارحم خالدی است تکمیل و آماده ارائه در جشنواره فیلم فجر سال آینده می‌باشد.

عسگری از ساخت سه سرود با عناوین "یک قدم تا قله"، "شهدای غریب" و "چشم به راه" در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و اذعان داشت: سه نمایش و یک مستند با عنوان "یل ایل" نیز در این زمینه درحال ساخت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۵۰ گلزار شهدا در استان هنوز آماده نشده است که از این تعداد ۲۵ گلزار درحال تکمیل است و درخصوص مابقی هنوز اقدامی صورت نگرفته است و پیش‌بینی می‌شود درصورت اختصاص اعتبار کل گلزارهای شهدای استان در سال ۱۴۰۴ تکمیل شوند.

انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 56862

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56862/تکمیل-گلزارهای-شهدای-چهارمحال-بختیاری-سال-1404

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir