۲۷۹
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۵۶۱۹۱
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

سه اثر نمایشی چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر منطقه‌ای به روی صحنه می‌رود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سه نمایش منتخب استان، رقابت خود را برای راه‌یابی به جشنواره فجر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور آغاز کردند.
سه اثر نمایشی چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر منطقه‌ای به روی صحنه می‌رود
شهرام فرجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بر اساس جدول اجراهای صحنه‌ای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، نمایش‌های «من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی» از شهرکرد، «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» از بروجن و «تکرار» از فارسان، سه اثر منتخب استان، روزهای 15 و 16 دی در سمنان به روی صحنه می‌روند. 

​وی افزود: بر این اساس نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه به کارگردانی حسین وکیلی به عنوان نخستین اثر چهارمحال و بختیاری از ساعت 9 جمعه 15 دی در تماشاخانه حکیم الهی شهر سمنان به اجرا در می‌آید. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه مضمونی اجتماعی دارد و در سه قسمت داستان چهار قتل را که زنان در شکل‌گیری آن‌ها نقش اساسی داشته‌اند، روایت می‌کند، ادامه داد: این نمایش نوشته ساناز بیان است که پس از کسب موفقیت در جشنواره تئاتر استانی در اجرای عمومی خود نیز با استقبال مطلوب تماشاگران روبه‌رو شد. 

فرجی عنوان کرد: نمایش تکرار دیگر اثر هنری استان را هم امیرمحمد اسدی هنرمند 21 فارسانی در ساعت 22:30 جمعه 15 دی، روی صحنه تماشاخانه حکیم الهی سمنان خواهد برد، اسدی در مقام بازیگر و کارگردان نمایش تکرار، روایتگر هیاهوی ذهنی خالد، غواص دوران دفاع مقدس است که در جریان عملیات، یارانش را در اروندرود از دست می‌دهد. 

​وی خاطرنشان کرد: نمایش من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و مریم سلیمانی سومین نماینده هنری استان در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم نیز از ساعت 17 شنبه 16 دی در سالن تئاتر آفتاب، صحنه رقابت جشنواره منطقه‌ای را تجربه می‌کند. 

​معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری داستان نمایش من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی را اجتماعی بیان و اضافه کرد: جعفری و سلیمانی در این نمایش داستان خانواده‌ای را برای تماشاگران و داوران به اجرا می گذارند که در جست‌وجوی خوشبختی در آن سوی دریاها، معنای عمیق‌تری از عشق، محبت و در کنار هم ماندن را درک خواهند کرد. 

​فرجی در ادامه از ولی‌الله شالی، احمد جولایی و اصغر همت هم به عنوان داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم نام برد و گفت: در این جشنواره 31 گروه نمایشی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، اصفهان، البرز و فارس به میزبانی سمنان حضور دارند. 

وی بیان کرد: رقابت گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره تئاتر راه ابریشم، یکشنبه 17 دی با معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید تا تکلیف آثار راه یافته از این رویداد به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روشن شود. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان، بهمن‌ 1402 برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۶:۰۵

4 Jan 2024