کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

سه اثر نمایشی چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر منطقه‌ای به روی صحنه می‌رود

14 دی 1402 ساعت 16:01

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سه نمایش منتخب استان، رقابت خود را برای راه‌یابی به جشنواره فجر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور آغاز کردند.


شهرام فرجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بر اساس جدول اجراهای صحنه‌ای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، نمایش‌های «من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی» از شهرکرد، «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» از بروجن و «تکرار» از فارسان، سه اثر منتخب استان، روزهای 15 و 16 دی در سمنان به روی صحنه می‌روند. 

​وی افزود: بر این اساس نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه به کارگردانی حسین وکیلی به عنوان نخستین اثر چهارمحال و بختیاری از ساعت 9 جمعه 15 دی در تماشاخانه حکیم الهی شهر سمنان به اجرا در می‌آید. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه مضمونی اجتماعی دارد و در سه قسمت داستان چهار قتل را که زنان در شکل‌گیری آن‌ها نقش اساسی داشته‌اند، روایت می‌کند، ادامه داد: این نمایش نوشته ساناز بیان است که پس از کسب موفقیت در جشنواره تئاتر استانی در اجرای عمومی خود نیز با استقبال مطلوب تماشاگران روبه‌رو شد. 

فرجی عنوان کرد: نمایش تکرار دیگر اثر هنری استان را هم امیرمحمد اسدی هنرمند 21 فارسانی در ساعت 22:30 جمعه 15 دی، روی صحنه تماشاخانه حکیم الهی سمنان خواهد برد، اسدی در مقام بازیگر و کارگردان نمایش تکرار، روایتگر هیاهوی ذهنی خالد، غواص دوران دفاع مقدس است که در جریان عملیات، یارانش را در اروندرود از دست می‌دهد. 

​وی خاطرنشان کرد: نمایش من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و مریم سلیمانی سومین نماینده هنری استان در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم نیز از ساعت 17 شنبه 16 دی در سالن تئاتر آفتاب، صحنه رقابت جشنواره منطقه‌ای را تجربه می‌کند. 

​معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری داستان نمایش من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی را اجتماعی بیان و اضافه کرد: جعفری و سلیمانی در این نمایش داستان خانواده‌ای را برای تماشاگران و داوران به اجرا می گذارند که در جست‌وجوی خوشبختی در آن سوی دریاها، معنای عمیق‌تری از عشق، محبت و در کنار هم ماندن را درک خواهند کرد. 

​فرجی در ادامه از ولی‌الله شالی، احمد جولایی و اصغر همت هم به عنوان داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم نام برد و گفت: در این جشنواره 31 گروه نمایشی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، اصفهان، البرز و فارس به میزبانی سمنان حضور دارند. 

وی بیان کرد: رقابت گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره تئاتر راه ابریشم، یکشنبه 17 دی با معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید تا تکلیف آثار راه یافته از این رویداد به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روشن شود. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان، بهمن‌ 1402 برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 56191

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56191/سه-اثر-نمایشی-چهارمحال-بختیاری-جشنواره-تئاتر-منطقه-ای-روی-صحنه-می-رود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir