۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۵۳۹۹۰
خطیب نماز جمعه لردگان ؛

نباید بگذاریم سبک زندگی غربی وارد فرهنگ اصیل ما بشود

حجت الاسلام رحمانی گفت : لذت هدف نیست وسیله جلب محبت است ،محبت و عشق و علاقه به زن و فرزند در زندگی نیاز است و اگر پدرو مادر به کودک علاقه نداشته باشند وزن و مرد به هم عشق نورزند مشکلات خانه و خانواده و فرزند داری و همسرداری را نمی توان تحمل کنند و از نظر جامعه امروز : (آسیب دیگر به خانواده ها) :جایگزینی علاقه پدر و مادر به جای فرزند به حیواناتی چون سگ و گربه نگهداری حیوانات در منزل ،سبک زندگی غربی در دهه اخیر وارد زندگی افراد مرفه و بعد سایر اقشار جامعه که باید در این باره تدبیری اندیشه شود.
نباید بگذاریم سبک زندگی غربی وارد فرهنگ اصیل ما بشود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام رحمانی خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : در بحث موضوع  مهدویت ، موانع ظهور ، عدم تخلق به فضائل نفسانی ، مصادیق فضائل نفسانی گفتیم که انسان ضرورتا موظف و مأمور  به حفظ شخص خود و حفظ نوع  خود است برای حفظ شخص خود نیاز به غذا دارد وبرای حفظ نوع خود  نیاز به ازدواج دارد.
 
وی تصریح کرد : حفظ انسان به معنای بودن و ماندن و نابود نشدن است ، شخص انسان (یعنی جسم انسان یا همان ماهیت انسان) با غذا خوردن حفظ می شود ، نوع انسان (یعنی روان انسان -یاد انسان یا همان هویت انسان ) با ازدواج حفظ می شود وهر دوی این ها را خدای متعال به عنوان یک ضرورت در وجود انسان قرار داده است.
 
رحمانی افزود :  انسان اگر غذا نخورد می میرد، مثل فرشتگان نیست که نیازی به خوردن غذا ندارد و برای به دست آوردن غذا باید سختی ها را تحمل کند ،مثل حیوان سر سفره آماده نمی نشیند.(انسان باید مواد غذایی خود را تهیه کند، برای تهیه آن باید کار کند ،پخت و پز داشته باشد .برای پخت و پز وسیله میخواهد یا هزینه باید بکند و برای تامین هزینه ها باید کار کند ) و لذت غذا (در رفع گرسنگی ) مزد زحمت انسان است نه هدف و آنهایی که بدون زحمت به غذا می رسند حیوان  هستند نه  انسان .
 
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به سخنان امام علی (ع) درمورد پرخوری که فرمودند : پر خوری با متانت جمع نمی شود ،بطین بودن با فتین بودن جمع نمی شود ،آدم پر خور ملا نخواهد شد ،هیچ آدم بد خوری خردمند نمی شود به به اندازه ای که بدن نیاز دارد باید غذا خورد . مثل معروفی است که قوت لایموت حداقل و به اندازه ی نیاز، خوردن برای نمردن ،نه لذت بردن .
 
وی ادامه داد : لذت هدف نیست وسیله جلب محبت است ،محبت و عشق و علاقه به زن و فرزند در زندگی نیاز است و اگر پدرو مادر به کودک  علاقه نداشته باشند وزن و مرد به هم  عشق نورزند مشکلات خانه و خانواده و فرزند داری و همسرداری را نمی توان تحمل کنند و از نظر جامعه امروز : (آسیب دیگر به خانواده ها) :جایگزینی علاقه پدر و مادر به جای فرزند به حیواناتی چون سگ و گربه نگهداری حیوانات در منزل ،سبک زندگی غربی در دهه اخیر وارد زندگی افراد مرفه و بعد سایر اقشار جامعه که باید در این باره تدبیری اندیشه شود.
 
حجت الاسلام رحمانی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و با اشاره به  نکته ای  از آیت الله جوادی آملی گفت : علامه جوادی آملی درباره نام  مبارک امام رضا علیه السلام  می گوید ، آن حضرت مقام رضوان رضا علیه السلام در پیشگاه الهی دارد، نه اینکه آن امام به مقام رضا رسیده است بلکه چون آن امام دیگران را به این مقام می رساند ملقب به لقب رضا شده است .
 
وی تصریح کرد : هیچ موجودی از هیچ موجود دیگر راضی نمی شود مگر به وساطت  امام هشتم (ع) ، هیچ  انسانی به هیچ توفیقی دست نمی‌یابد و خوشحال نمی‌شود مگر به وساطت مقام رضوان امام رضا (علیه السلام) و اگر کسی در کار موفق شد و راضی شد چه بداند چه نداند به برکت امام رضا علیه السلام است.
 
رحمانی ادامه داد : اگر فرزندی کوشید وظایف پدر و مادر را فراهم کند کرد که بداند که نداند به وساطت مقام امام رضا علیه السلام است و یا اندیشور دانشگاهی حوزوی یا اندیشور دانشگاهی به مقام علم و دانش با ریافت و بر کرسی استادی که زرد و راضی شد چه بداند که نداند به که وساطت مقام ایشان است. اگر کاسبی از کسب  خود راضی،اگر مدیری از کار خود راضی، اگر مسئولی رضایت جامعه را برای خود کسب کرد،باید بداند که به وساطت امام رضا علیه السلام بوده است.
 
حجت الاسلام رحمانی ضمن تشکر از حضور مدیران کل در شهرستان لردگان گفت : مدیران کل  به سرپرستی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاونین نمایندگان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به دعوت نماینده محترم در مجلس به شهرستان و برگزاری جلسه کارشناسی و شناسایی بستر های سرمایه گذاری ،صمیمانه از همه مهمانان و متولیان این اقدام موثر امیدآفرین تشکر می کنم.
 
انتهای خبر / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۲:۰۹

26 May 2023