۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۵۷۴۰۳
مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی:

کار جهادی و خدمت بی‌منت، لذت‌بخش است

مدیر گروه جهادی نمونه استانی شهدای صمصامی گفت: کارجهادی و خدمت بی‌منت به مردم برای من لذت‌بخش است.
کار جهادی و خدمت بی‌منت، لذت‌بخش است
محمود نظرپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین‌نیوز»، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموند: "روحیه‌ جهادی را بر روحیه تافته‌ جدا بافته بودن ترجیح بدهید راهش هم این است که کار جهادی و روحیه‌ جهادی را در خودتان تقویت کنید ."بیان کرد: اگر هدف کار جهادی برای خدا باشد روح و جسم در مسیر خدمت به مردم تقویت می‌شود و این همان روحیه لذت‌بخش و جدا از سایر روحیات است.

نظرپور اظهار داشت: گروه جهادی شهدای صمصامی در سال ۱۳۹۳ با روحیه خدمت به مردم متشکل از۲۰ جوان پای کار جهاد انقلابی در حوزه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و مذهبی تاسیس شد.

وی افزود: احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، احداث ۸۰۰ متر کانال‌های انتقال آب کشاورزی، تعمیر و بازسازی  پنج مسجد، کمک به ساخت یادمان شهدای گمنام، تعمیر و ساخت ۲۵ حمام، ساخت ۱۵باب منزل مسکونی برای مردم بی‌بضاعت، رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس، تعمییر و بازسازی آبشخورهای احشام در مناطق مختلف عشایری بخش صمصامی ازجمله فعالیت‌های گروه جهادی شهدای صمصامی در حوزه عمران و سازندگی است.

مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی در ادامه گفت: توزیع بیش از ۱۰هزار بسته معیشتی، لوازم‌تحریر، البسه، اسباب بازی و لوازم ضروری زندگی مانند گاز، یخچال و آبگرمکن در بین نیازمندان در حوزه معیشت از دیگر اقدامات انجام گرفته بود که اهداء ۴۰۰ بخاری گازی و ۶۰ واحد جهیزیه از فعالیت‌های چشمگیر حوزه خدمت به معیشت مردم است.

وی با بیان فعالیت‌های بهداشتی گروه جهادی در مناطق عشایری بخش صمصامی عنوان کرد: فعالیت‌های بهداشتی در دوران کرونا، ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه‌های دام برای جلوگیری از آلودگی حشرات، واکسناسیون یک هزار راس دام سبک و سنگین عشایر و روستایان و همچنین دعوت از گروه‌های جهادی پزشکی مانند دندان پزشکی و چشم پزشکی و معرفی بیماران صعب‌العلاج به مراکز خیریه از خدمات جهادی گروه جهادی در حوزه بهداشت و درمان در منطقه است.

نظرپور تهیه بسته‌های کمک آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های رفع اشکال، حمایت از دانش‌آموزان مستعد با معرفی به خیریه‌های کنکوری، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه مهارت آموزی با کمک مرکز فنی‌حرفه‌ای و هلال‌احمر را از فعالیت‌های جهاد آموزشی گروه جهادی برشمرد.

مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی در ادامه تشریح خدمات این گروه جهادی گفت: معرفی۱۲۰نفر به نهادهای مختلف از قبیل بسیج سازندگی، بنیاد علوی، بنیاد برکت و سایر ارگان‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و راه‌اندازی نانوایی، گارگاه خیاطی، فعالیت دفاتر فنی و پیشخوان و کافی‌نت‌ها، پرورش دام و زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی و راه‌اندازی سوپرماکت و... را از خدمات اشتغال‌زایی گروه جهادی در منطقه صمصامی برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی در منطقه صمصامی بیان کرد: معرفی معتادان به مراکز ترک اعتیاد و حمایت مادی از خانواده آنان، معرفی اقشار آسیب‌پذیر به مراکز بهزیستی و مراکز مشاوره و همچنین مشاوره خانواده در زمینه زندگی زناشویی، برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی و... از فعالیت‌های مهم در حوزه  فرهنگ و آسیب‌شناسی اجتماعی هستند.

مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی یادآور شد: کمک به سیل‌زدگان در منطقه صمصامی و استقرار گروه جهادی در شرایط سخت بارندگی در فصل زمستان در گردنه‌های سخت‌گذر شاه منصوری و گردنه چری برای کمک و خدمت به مسافران بخش صمصامی در مواقع ضروری انجام می‌گیرد.
نظرپور در پایان گفت: خدمات و  فعالیت‌های گروه جهادی شهدای صمصامی در راستای و تکمیل کننده اقدامات سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، معاونت بسیج سازندگی، سازمان بسیج عشایری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد علوی و بنیاد برکت، قرارگاه امام رضا(ع‌)، گروه جهادی شهید محمدیار خدادادی، خیریه نذر مهربانی و خیریه مهر دوستی در بخش پوشش ایتام در بخش دوآب صمصامی است و در خدمت مردم بخش صمصامی و سایر شهرستان کوهرنگ است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۱۷:۰۴

8 May 2024