۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۵۳۶۵۳
جهانبین نیوز گزارش می دهد؛

چراغ بصیرت افزایی در دستان معلم

معلمی شغل و حرفه نیست ، معلمی ذوق و هنر توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت خداوند است
چراغ بصیرت افزایی در دستان معلم
به گزارش جهانبین نیوز ، روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است.

تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کردند. خود لحظه لحظه می سوختند و با دانش خویش، جامعه را می ساختند و فردایی باشکوه را نوید می دادند.

امروز، روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد. روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

امروز، روز یاد کردن از گمنامان آشناست؛ آنان که دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است.

معلم واقعی این است... دلسوز مثل یک مادر. قاطع مثل یک پدر... اما متاسفانه در جامعه ما جایگاه و شان معلم روز به روز در حال افول است، تا جایی که دشمنان نظام دایه دلسوزتر از مادر شدند و برای او دل می‌سوزانند.

به قول شهید همت هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد، همان جبهه خودی است؛ و امروز از همه جهت جامعه معلمی هدف قرار گرفته و رسانه‌ها، چه داخلی و چه خارجی تنها تصویری که از معلم نشان می‌دهند، تصویر یک جمعیت نا امید، گرسنه و همیشه معترض به حقوق است.

از تمام سخنان امام خمینی (ره) در باب مقام معلم فقط همین یه جمله «معلمی شغل انبیا است» را یاد گرفته ایم و در ابتدای همه جلسات و اول همه کتاب‌ها تکرارش می‌کنیم. اما آن روز امام خمینی (ره) به همین یک جمله بسنده نکردند ... ایشان فرمودند: ((شغل شما (معلمین) شغل انسان سازی است. معلم انسان درست می‌کند، همان شغل انبیا است. انبیا آمدند، از اول هر نبی‌ای آمده است تا آخر، فقط شغلش این بوده که انسان درست کند، تربیت کند انسان‌ها را. شغل معلمی همان شغل انبیا است.))

حقیقت رسالت معلم هم همین است... انسان سازی. تربیت یک انسان سالم و موثر. معلم تراز انقلاب اسلامی یعنی این... یعنی شخصیتی که معلمی را رسالت خود می‌داند نه شغل خود. تحول خواه است. از حقش دفاع می‌کند، اما در زمین دشمن هم بازی نمی‌کند. تمام تلاش خود را می‌کند تا آینده سازان این مملکت را تربیت کند.

در کلاسش مشق عشق و امید می‌کند. در گوش فرزندان من و شما از آینده و پیشرفت می‌خواند. برای پول سر کلاس حاضر نمی‌شود.
چندین برابر حقوقی که می‌گیرد برای تربیت فرزندانمان عرق می‌ریزد؛ و بخش اعظمی از پیشرفت‌های علمی کشور و وجود تعداد کثیری از نخبگان رشته‌های مختلف نتیجه تلاش‌ها و زحمات همین معلم است.

درست است، در این شرایط اقتصادی چنین حقوقی در شان معلم ما نیست، اما کسی حق ندارد شان معلم را به میزان حقوق دریافتی او گره بزند.

انتهای پیام/1020ج


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۸:۱۶

2 May 2023