۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۵۳۹۸۹
امام جمعه موقت شهر اردل؛

جداشدن رود هيرمند از ايران برگي ديگر از خيانت پهلوي بود

حجت الاسلام سيد ياسين حسيني گفت:طبق توافق سعدآباد «دشت نااميد» به مساحت ۳ هزار کيلومترمربع در شرق ايران به افغانستان واگذار شد. در مقابل قرار شد ايران و افغانستان به‌طور مساوي از آب هيرمند استفاده کنند. البته بعدها افغانستان سدي بر هيرمند ساخت و آبي به ايران نرسيد و اين يکي از خيانت پهلوي بود
جداشدن رود هيرمند از ايران برگي ديگر از خيانت پهلوي بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد ياسين حسيني امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي وتبريک دهه کرامت با اشاره به هجرت تاريخي امام رضا(ع) گفت: با هجرت امام رضا عليه السلام به شهر طوس نقشه‌هاي عباسيان به هم ريخت، چرا که اين هجرت آثار و برکات فراواني براي شيعيان به همراه داشت و همه نقشه‌هاي آنها را نقشه بر آب کرد.

حسيني افزود:با هجرت تاريخي امام هشتم به سمت ايران، زمينه‌هاي تاريخي تشيع در ايران شکل گرفت، حتي اين آثار در تاريخ معاصر اين سرزمين هم قابل لمس است که مي‌توان نمونه بارز آن را به شکل‌گيري نهضت امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي دانست.

وي با بيان اينکه وجود امام رضا عليه السلام براي جامعه ايراني داراي آثار و برکات مهمي است، گفت: بايد ما ايرانيان به ويژه جوانان بيش از پيش با اهداف، سيره و زندگاني اين حضرت آشنا شويم، زيرا هجرت امام رضا عليه السلام تمدن ساز سيره و فرهنگ رضوي در جامعه است.
جداشدن رود هيرمند از ايران برگي ديگر از خيانت پهلوي بود
 
امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره موضوع سرچشمه هيرمند در افغانستان و خيانت هاي دوران پهلوي گفت:طبق توافق سعدآباد «دشت نااميد» به مساحت ۳ هزار کيلومترمربع در شرق ايران به افغانستان واگذار شد، در مقابل قرار شد ايران و افغانستان به‌طور مساوي از آب هيرمند استفاده کنند. البته بعدها افغانستان سدي بر هيرمند ساخت و آبي به ايران نرسيد و حقابه هيرمند نيز به موضوعي براي منازعه طولاني ۲ کشور تبديل شد يعني دشت نااميد از دست رفت ولي مناقشه هميشگي همچنان حل‌نشده باقي ماند.

وي بيان کرد:خيانت بزرگتر از دوران رضان خان در دوران محمد رضا شاه بود که آزادي کامل و تصميم گيری سرچشمه هيرمند بر عهده افغنستان صورت گرفت.

انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۲:۰۸

26 May 2023