۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۵۳۹۵۳
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد :

پیاده راه ملت مجددا در سال جاری پیگیری و اجرا می‌شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: پیاده‌ راه خیابان ملت با نظر شورای اسلامی شهر شهرکرد در سال جاری فعال و اجرا می‌شود.
پیاده راه ملت مجددا در سال جاری پیگیری و اجرا می‌شود
بهزاد ترابیان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در بحث بازآفرینی شهری و با مطالعاتی که انجام گرفت 730 میلیارد تومان پروژه تعریف شد که در ستاد بازآفرینی شهرستان شهرکرد و استان به تصویب رسیدند.
 
وی افزود: بخشی از مهم‌ترین این پروژه‌ها عبارت از کف‌سازی خیابان باستان چالشتر، ساماندهی آب‌های سطحی و جوی و جدول خیابان عرفان و شهید محمدی چالشتر، اجرای پیاده‌رو خیابان سعدی حدفاصل چهارراه فسیحی تا چهارراه سعدی، اجرای معبر شمالی اراضی ملحقات الحاقی و احداث طرح بوم‌گردی و احیای یخچالی قدیمی کوچه یخچال است.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: سنگ‌فرش و مبلمان خیابان ولیعصر حدفاصل چهارراه خواجه نصیر تا چهارراه شریعتی و احداث پیاده‌رو خیابان ملت حدفاصل میدان 12 محرم تا میدان فردوسی از دیگر مصوبات برای بازآفرینی شهری در شهرکرد هستند.
 
ترابیان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که تعریف و با نظر شورای اسلامی شهر شهرکرد مجددا فعال شده است و مصوبات شورای ترافیک و ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری را دارد، پیاده‌راه خیابان ملت است که در سال جاری مجددا پیگیری و اجرا خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: احداث محور چهاربانده بلوار رهبر، ساماندهی اراضی اطراف رودخانه لار در محلات الحاقی به عنوان یک پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان و... ازجمله پروژه‌های تعریف شده بازآفرینی شهری هستند که می‌طلبد مقامات استانی به کمک شهرداری آمده و با پیگیری این طرح‌ها از شرکت بازآفرینی کشور تخصیص اعتبارات آن را جذب کنند.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: براساس ماده 101 قانون شهرداری‌ها اگر زمینی بیش از 500 متر باشد نیمی از آن باید به شهرداری پرداخت شود، این قانون متاسفانه مشکلاتی به ویژه در بافت فرسوده شهری ایجاد کرده است.
 
ترابیان بیان کرد: با توجه به شرایطی که برای بافت فرسوده تعریف شده است، تجمیع را به عنوان شرایط تشویقی در این بافت‌ها تعریف کرده‌اند، این یعنی با سیاست‌های جدیدی که شورای عالی شهرسازی و معماری استان اعلام کرده، تشویقات به شرطی ارائه می‌شود که در بافت فرسوده شاهد تجمیع املاک و انبوه‌‎سازی باشیم.
 
وی تاکید کرد: یعنی اگر بخواهیم در بافت فرسوده تفکیک انجام شود، عملا سیاست‌های سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد به نتیجه نخواهد رسید، سیاست شورای عالی شهرسازی و معماری و شرکت بازآفرینی شهری کشور این است که در بافت‌های فرسوده تجمیع انجام شود تا بتوان از آسمان استفاده کرد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۲۶:۴۹

23 May 2023