۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۵۳۸۹۸
بحران ادامه دارد

گره کور ژیمناستیک؛ ژیمناست های بلاتکلیف و فدراسیون معلق/ ایمیل نو سنت!

اعزام تیم های ژیمناستیک ایران به دلیل مشکل ایمیل فدراسیون در پرده ای از ابهام قرار گرفته است.
گره کور ژیمناستیک؛ ژیمناست های بلاتکلیف و فدراسیون معلق/ ایمیل نو سنت!
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون ژیمناستیک هنوز درگیر بحران عجیبی است که از سوی وزارت ورزش و با برگزاری انتخابات جنجالی 24 اسفند ماه بوجود آمده و اینن کلاف سردرگم ظاهرا قرار نیست به این زودی ها حل شود. در انتخاباتی که وزارت ورزش با تخلفات عجیب آن را طبق اساسنامه داخلی و نه جهانی برگزار کرد و به زهرا اینچه درگاهی رئیس پیشین این فدراسیون اجازه حضور در آن را نداد و دست آخر پس از خروج 23 نفر از اعضای مجمع بی اعتنا به قوانین موجود آن را درحالی برگزار کرد که رئیس مجمع یعنی معاون وزیر برخلاف اساسنامه جهانی در آن رای داد. این انتخابات با واکنش نماینده فدراسیون جهانی که در مجمع حضور داشت و از امضای صورتجلسه خودداری کرد، تایید نشد و در ادامه نیز FIG نیز با ارسال نامه ای تند و تیز به کمیته ملی المپیک خواستار شفاف سازی شد و 3 پرسش کلیدی و ابهام بزرگ را در قبال انتخابات مطرح کرد که فرصتی 3 ماهه برای پاسخگویی به آن تعیین کرده.

این بحران عجیب و عدم به رسمیت شناختن انتخابات ایران سبب بروز چالش های جدی در برنامه های روتین فدراسیون شده و بیش از هر چیزی دود آن به چشم ژیمناست ها می رود. ژیمناستیک سالی شلوغ و رویدادهای مهمی را در پیش دارد و همین بلاتکلیفی شرایط را برای ژیمناست ها مبهم کرده.

شانزدهمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 20 تا 22 خرداد در سنگاپور، دهمین دوره مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 25 تا 28 در سنگاپور و مسابقات بین‌المللی «فارائوس کاپ» در حوزه ایروبیک 25 تا 28 خرداد در مصر، 3 رویداد مهم پیش رو هستند که ملی‌پوشان قرار است در آنها شرکت کنند، البته به شرطی که شرایط برای اعزام آنها مهیا شود.

یکی از شروط لازم برای اعزام ورزشکاران به یک تورنمنت، تأیید آنها از سوی فدراسیون ملی و به وسیله ایمیل است. اوایل فروردین ماه که دومین دوره ژیمناستیک قهرمانی جوانان جهان در آنتالیای ترکیه برگزار شد، تأیید نفرات اعزامی از سوی فدراسیون پیش از برگزاری انتخابات 24 اسفند 1401 و اتفاقات پیرامون آن بود، اما حالا شرایط متفاوت‌تر از قبل شده.

ایمیل فدراسیون همچنان در اختیار زهرا اینچه‌ درگاهی رئیس سابق فدراسیون است و او نیز به نظر می‌رسد با شرایط خاصی حاضر به تأیید فهرست مدنظر فدراسیونِ تحت ریاست عابد حقدادی است. با وجود تعاملاتی که در این مدت فدراسیون ژیمناستیک با اینچه درگاهی داشت ولی همچنان ایمیل دراختیار وی است و تمام اعزام رشته‌های فدراسیون با اختلال مواجه شده.

رئیس پیشین از مسئولان فدراسیون درخواست کرده که در نامه‌ای رسمی، نفرات موردنظر برای اعزام به این 3 رویداد را به او معرفی کنند و او نیز با ایمیلی که در اختیار دارد و فدراسیون جهانی هم فقط آن را به رسمیت می شناسد، این اسامی را تأیید و به FIG ارسال کند.

بعد از انتخابات فدراسیون که اسفندماه سال گذشته و پیوست اتفاقاتی که در مجمع رخ داد، زهرا اینچه درگاهی ایمیل آفیشیال فدراسیون را که در اختیار خودش بود، تغییر داده و عملا دبیر و مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون نمی‌توانند مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی داشته باشند. ظاهرا در این مدت نیز فدراسیون بارها مذاکراتی را با درگاهی داشت ولی موفق نشد توافقی با او داشته باشد.

این اتفاق درحالی رخ داده که در همه فدراسیون‌ها ایمیل تحت فضای ir تعریف می‌شود ولی اینچه درگاهی با اکانت شخصی این ایمیل را تعریف کرده و با فدراسیون جهانی مکاتبه دارد و با توجه به عدم تایید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران توسط FIG، برای فدراسیون جهانی نیز درحال حاضر این ایمیل دارای اعتبار است و همچنان این ایمیل تنها راه ارتباط بین‌المللی فدراسیون ایران با FIG محسوب می شود. چه آنکه فدراسیون جهانی هنوز اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون به رسمیت می شناسد.

علی‌رغم برگزاری منظم اردوهای آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای تمامی شاخه‌های زیرمجموعه فدراسیون در این مدت با صرف بودجه فراوان و با توجه به اینکه تیم ترامپولین باید برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به کشور پرتغال برود، تیم جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و مسابقات ایروبیک در مصر برگزار خواهد شد، ولی اعزام این تیم ها به دلیل مشکل موجود در پرده ای از ابهام قرار گرفته. اعزام هایی که اگر به هر دلیلی انجام نشود، به سرنوشت ورزشکاران لطمه می‌زند و زحمات آنها نابود می شود. ورزشکارانی که سال‌های سال است که زحمت می‌کشند و امروز می‌خواهند نتایج زحمات خود را در مسابقات جهانی و آسیایی ببینند اما درگیر بحران عجیبی شده اند که مشخص نیست چه زمانی حل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۳:۱۵

20 May 2023