۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۵۳۱۵۲
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

شمار بستری شدگان ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری دو رقمی شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از دو رقمی شدن تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خبر داد.
شمار بستری شدگان ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری دو رقمی شد
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر احمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت دقیق و جدی ضروری است و باید از هرگونه غفلت و ساده انگاری در این زمینه خودداری شود.

وی افزود: درحال حاضر باید افراد جامعه با مراقب از سلامت خود، به نزولی شدن پیک فعلی کرونا کمک کنند.

دکتر احمدی با یادآوری اینکه بیماری کرونا هنوز وجود دارد و ریشه کن نشده خاطرنشان کرد: هم اینک تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های استان دو رقمی شده و علیرغم ماه‌ها بدون فوتی کرونا، مجددا موارد منجر به فوت گزارش شده است.

وی ساده‌ترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مکرر دستها، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک در فضای بسته و بخصوص در تجمعات و واکسیناسیون دز یادآور عنوان کرد و گفت: رعایت این نکات در پیشگیری از ابتلای شدید و مرگ و میر بر اثر کرونا بسیار مهم است.

دکتر احمدی اضافه کرد: رعایت بهداشت تنفسی (مثلاً پوشاندن دهان در هنگام سرفه یا عطسه)، جلوگیری از لمس صورت (به ویژه چشم، بینی و دهان)، جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار و جلوگیری از ازدحام (مخصوصا در فضا‌های کم تهویه) در صورت امکان و تمیز کردن و گندزدایی اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شوند از دیگر مواردی است که به پیشگیری و کاهش بیماری کمک می کند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: سالمندان و بیماران مزمن در پیک فعلی کرونا باید بیشتر مراقب باشند و در رعایت موازین بهداشتی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۰:۲۵

13 Mar 2023