۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۳۱۳۲
در چهارمحال و بختیاری؛

اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان با معرفی پنج ایده‌پرداز برتر به کار خود پایان داد.
اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین جهانبازی رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد در این استان از یک ماه پیش با فراخوانی که برای کلیه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و ایده‌پردازان حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی زده شد، آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در این مدت 25 ایده به دبیرخانه واصل شد که یک مورد در حوزه زراعت، پنج مورد با موضوع آب و خاک، سه مورد باغبانی، هشت مورد در حوزه دام، شیلات و آبزیان، سه مورد در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط در حوزه کشاورزی، سه مورد در حوزه گیاهان دارویی، یک مورد با موضوع گیاه‌پزشکی و یک مورد با موضوع تولید علوفه از گیاهان مرتعی بود.

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موضوعات رسیده به دبیرخانه داوری اولیه شد و بعد از داوری 9 مورد که بیش از 55 درصد امتیاز را کسب کردند توسط هیئت داوران در حضور ایده‌پردازان مورد بررسی قرار گرفت.

جهانبازی یادآور شد: در ادامه پنج ایده منتخب از ایده‌های واصله‌ به‌عنوان ایده‌های برتر در حوزه‌های دام، باغبانی، مبارزه با سرمازدگی، تولید کودهای زیستی حائز رتبه شدند.

وی افزود: این ایده‌ها در رویداد ملی که اردیبهشت‌ماه توسط پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار می‌شود معرفی خواهند شد و با استقرار آن‌ها در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان زمینه دانش‌بنیان شدن کشاورزی فراهم می‌شود.
 
 انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۴:۰۹

11 Mar 2023