کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری؛

اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

20 اسفند 1401 ساعت 12:50

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان با معرفی پنج ایده‌پرداز برتر به کار خود پایان داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین جهانبازی رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه اولین رویداد فناورانه کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد در این استان از یک ماه پیش با فراخوانی که برای کلیه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و ایده‌پردازان حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی زده شد، آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در این مدت 25 ایده به دبیرخانه واصل شد که یک مورد در حوزه زراعت، پنج مورد با موضوع آب و خاک، سه مورد باغبانی، هشت مورد در حوزه دام، شیلات و آبزیان، سه مورد در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط در حوزه کشاورزی، سه مورد در حوزه گیاهان دارویی، یک مورد با موضوع گیاه‌پزشکی و یک مورد با موضوع تولید علوفه از گیاهان مرتعی بود.

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موضوعات رسیده به دبیرخانه داوری اولیه شد و بعد از داوری 9 مورد که بیش از 55 درصد امتیاز را کسب کردند توسط هیئت داوران در حضور ایده‌پردازان مورد بررسی قرار گرفت.

جهانبازی یادآور شد: در ادامه پنج ایده منتخب از ایده‌های واصله‌ به‌عنوان ایده‌های برتر در حوزه‌های دام، باغبانی، مبارزه با سرمازدگی، تولید کودهای زیستی حائز رتبه شدند.

وی افزود: این ایده‌ها در رویداد ملی که اردیبهشت‌ماه توسط پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار می‌شود معرفی خواهند شد و با استقرار آن‌ها در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان زمینه دانش‌بنیان شدن کشاورزی فراهم می‌شود.
 
 انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53132

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53132/اولین-رویداد-فناورانه-کشاورزی-مسیر-دانش-بنیان-معرفی-برترین-ها-کار-خود-پایان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir