۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۵۳۰۵۴
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

جامعه اسلامی به نسل جوان خودش بالنده است/دستاوردهای ارزشمندی به برکت جوانان به دست آمده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر(اع)، گفت:حضرت علی‌اکبر بر مدار حق حرکت کرد و جوانان امروز از مکتب علی‌اکبر(ع) درس گرفته‌اند،امروز جامعه اسلامی به نسل جوان خودش بالنده است و دستاوردهای ارزشمندی به برکت جوانان به دست آمده است.
جامعه اسلامی به نسل جوان خودش بالنده است/دستاوردهای ارزشمندی به برکت جوانان به دست آمده است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد  با اشاره به رهنمود قرآنی آیه ۱۱۹ سوره مبارکه مائده ناظر بر انتظار پروردگار از مؤمنان، اظهار کرد: خدا انتظار دارد که مؤمنان هم در ايمان و هم در اخلاق و رفتار، مواضع و افکار صادق باشند؛ بر طبق این آیه شریفه، صدق صادقانه نتیجه‌ای جز بهشت در کنار خشنودی خداوند نخواهد بود.

وی با تبریک میلاد سراسر نور و برکت حضرت علی‌اکبر(اع)، ادامه داد: این روز با نام جوانان نامگذاری شده است و این جوان ایستا، مقاوم، معصوم‌زاده بنده مخلص و صادق خدا بود که وقتی به سمت قتلگاه می‌رفت، حق‌مدار و حق‌محور بوده و از شهادت ابایی نداشت.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر بر مدار حق حرکت کرد و جوانان امروز نیز افتخار می‌کنند که پیرو مکتب امام حسین(ع) هستند و لذا سختی‌ها برای ما موضوعیت ندارد و جان فدا کردن در برابر راه حق کار کوچکی است.
نکونام تأکید کرد: امروز جوانان از مکتب علی‌اکبر(ع) درس گرفته‌اند و حضور جهادی و عبادت خالصانه آنان در اعتکاف و لیالی قدر و نیز حضور جهادی آنان در کمک به مردم گویای این مهم است.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: البته هستند جوانان فریب‌خورده‌ای که باید دست آنان را بگيريم و چه بسیار جوانان انقلابی که در جذب دیگر جوانان تلاش می‌کنند و مسئولان نیز باید آنان را حمایت کنند، امروز جامعه اسلامی به نسل جوان خودش بالنده است و دستاوردهای ارزشمندی به برکت جوانان به دست آمده است.
 
نکونام  به سالروز تأسیس کمیته امداد با فرمان امام خمینی(ره) در ۱۴ اسفندماه ۵۷ اشاره و  بیان کرد: این فرمان امام راحل گویای آن است که انقلاب اسلامی حامی فقرا و محرومان بوده و تلاش می‌کند اقشار ضعیف جامعه را تقویت کند؛ روز ترویج قرض‌الحسنه نیز که برگرفته از فرهنگ اسلامی است از همین رویکرد نظام اسلامی برخاسته است.

وی با تبریک نیمه‌شعبان و میلاد با سعادت امام حاضر در عالم واقع و غایب از نظرها، تأکید کرد: امام زمان(عج) با حضور خودشان انقلاب اسلامی ما را هدایت می‌کنند و حرکت زیبای مردم را تداوم می‌بخشند.

نکونام با اشاره به اینکه روز میلاد این امام همام با عنوان روز جهانی مستضعفین نامگذاری شده است، ادامه داد: از این نام استفاده می‌شود که خداوند می‌خواهد ضعفا ارتقا یابند و جامعه بر محور عدالت قرار گیرد و هر انسانی به حق خود در عدل و کرامت دست یابد.

وی با تأکید بر اینکه لازمه ارتقای ضعفای جامعه مقاومت در برابر سختی‌هاست، تصریح کرد: شرایط امروز نتیجه مقاومت انبیا و امامان و اولیای الهی و صلحای عالم است و جامعه اسلامی از امروز تا روزی که پرچم مستضعفین در جهان برافراشته شود، نیازمند مقاومت و ایستایی است همچنان که امروز مشاهده می‌کنیم، ایستادگی و جهاد پاکان همچنان زنده است.

نکونام تأکید کرد: امروز به مدد مقاومت مردم، تحریم‌ها و تهدیدها و اغتشاشات و جنگ‌های ترکیبی راه به جایی نمی‌برد؛ این تلاش‌های دشمن در مشکل‌سازی برای آن است که چراغ فضایل انسانی و انقلاب اسلامی خاموش شود زیرا دشمن می‌داند نظام اسلامی به دنبال مقابله با چپاولگران بوده و از طبقات پایین جامعه حمایت می‌کند.

امام‌جمعه شهرکرد با تصریح اینکه امروز در داخل کسانی به دنبال اختلال در اقتصاد با بالا و پایین کردن قیمت ارز هستند، بیان کرد: آنان می‌کوشند تا با به‌هم ریختن آرامش اقتصادی و وضع بازار، عده‌ای را فریب دهند و به خیابان‌ها بکشانند تا اغتشاشات را راه بیندازند و ملت را در مقابل دولت قرار دهند.

نكونام در پایان گفت: مردم انتظار دارند که دولت با ايستادگی، شهامت، نظارت و جدیتی که دارد تلاش کرده و در مقابل این اختلال‌ها ایستادگی کند؛ همچنین دولت باید ملت را هر چه بیشتر با خود همراه کند تا به برکت همکاری همه‌جانبه این فتنه نیز پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۳۲:۲۳

3 Mar 2023