۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۵۲۶۵۳
خطیب نماز جمعه لردگان :

ظهور انقلاب اسلامی محصول عصبانیت مردم علیه نظام حاکم بود

خطیب جمعه لردگان گفت : الزامات حفظ این انقلاب ، مدیریت و تامین عادلانه نیاز های جامعه همراه با استقلال و آزادی و نفی فاصله طبقاتی است و از ارکان اصلی آن عدالت اجتماعی ، استقلال ، آزادی و معنویت است و جهت تداوم و تعالی این ارکان باید تربیت انسان های مومن ، رشد فکری و اخلاقی و تقویت اعتماد به آرمان های انقلاب اسلامی را بیشتر کرد.
ظهور انقلاب اسلامی محصول عصبانیت مردم علیه نظام حاکم بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به موضوع مهدویت گفت : در موضوع مهدویت وظایف منتظران، تعالی، فرهنگ، مدیریت، روحیه شهامت و شجاعت است و معنای حقیقی انتظار: تحصیل شرایط حضور و ظهور حضرت  ولیعصر (عج) است و هر کس در این مسیر تلاش نکند،زانتظارش یک انتظار حقیقی نیست.
 
حجت الاسلام رحمانی افزود : جامعه منتظر با رشد و تعالی فرهنگ و خردورزی و گسترش و فراگیری روحیه شهامت و شجاعت و رسیدن به یک مدیریت موفق در اداره امور ، زمینه ظهور حجت مطلق الهی را فراهم میکند.
 
رحمانی با اشاره به سخنان امام محمد باقر (ع) گفت : هرگاه زمام امور به دست ما بیفتد و مهدی ما بیاید هر یک از شیعیان ما، کاری تر و برنده تر از شمشیر خواهند شد. دشمنان ما را به زیر پا می‌گذارند و با دست آنان را می کوبند و این هنگامی است که رحمت خدا فرود آید و بر بندگانش گشایش خدا نازل شود.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته  گفت : بزرگداشت ایام دهه فجر را پیش رو داریم و شرکت و انجام امورات دهه فجر باید به مردم محول شود.
 
حجت الاسلام رحمانی با توجه به اهمیت جهاد تبین بیان داشت : ظهور انقلاب اسلامی محصول عصبانیت مردم یک سرزمین علیه نظام حاکم موجود بود.
 
وی افزود : شناسایی ماهیت انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام بر مبنای معنویت و سیاست و بیان آن بسیار با اهمیت است وعلل وقوع انقلاب اسلامی که نارضایتی از وضع موجود ، آرمان یک وضع مطلوب  و محجوریت نظام حاکم را باید برای مردم تبین کرد.
 
رحمانی اظهار داشت : الزامات حفظ این انقلاب ، مدیریت و تامین عادلانه نیاز های جامعه همراه با استقلال و آزادی و نفی فاصله طبقاتی است و از ارکان اصلی آن عدالت اجتماعی ، استقلال ، آزادی و معنویت است و جهت تداوم و تعالی این ارکان باید تربیت انسان های مومن ، رشد فکری و اخلاقی و تقویت اعتماد به آرمان های انقلاب اسلامی را بیشتر کرد.
 
وی ادامه داد : در کلیت نظام بر شعار های اساسی همچون مردم سالاری دینی ، استقلال ، آزادی و پیشرفت های علی و در حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی موفق بوده ایم که البته مردم بالاترین نقش را ایفا کردند . اما در تقویت معنویت و اخلاق ، حاکمیت عدالت اجتماعی و از بین بردن فاصله طبقاتی بعضی مسئولان بی برنامه و سهل انگار و حتی خود بعضاً آلوده، فساد و مریض  بودند و یاعث افزایش فاصله طبقاتی شده اند. (ضعف مدیریت) و این عملکرد قابل دفاع نیست.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۵۷:۴۱

27 Jan 2023