کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب نماز جمعه لردگان :

ظهور انقلاب اسلامی محصول عصبانیت مردم علیه نظام حاکم بود

7 بهمن 1401 ساعت 14:55

خطیب جمعه لردگان گفت : الزامات حفظ این انقلاب ، مدیریت و تامین عادلانه نیاز های جامعه همراه با استقلال و آزادی و نفی فاصله طبقاتی است و از ارکان اصلی آن عدالت اجتماعی ، استقلال ، آزادی و معنویت است و جهت تداوم و تعالی این ارکان باید تربیت انسان های مومن ، رشد فکری و اخلاقی و تقویت اعتماد به آرمان های انقلاب اسلامی را بیشتر کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به موضوع مهدویت گفت : در موضوع مهدویت وظایف منتظران، تعالی، فرهنگ، مدیریت، روحیه شهامت و شجاعت است و معنای حقیقی انتظار: تحصیل شرایط حضور و ظهور حضرت  ولیعصر (عج) است و هر کس در این مسیر تلاش نکند،زانتظارش یک انتظار حقیقی نیست.
 
حجت الاسلام رحمانی افزود : جامعه منتظر با رشد و تعالی فرهنگ و خردورزی و گسترش و فراگیری روحیه شهامت و شجاعت و رسیدن به یک مدیریت موفق در اداره امور ، زمینه ظهور حجت مطلق الهی را فراهم میکند.
 
رحمانی با اشاره به سخنان امام محمد باقر (ع) گفت : هرگاه زمام امور به دست ما بیفتد و مهدی ما بیاید هر یک از شیعیان ما، کاری تر و برنده تر از شمشیر خواهند شد. دشمنان ما را به زیر پا می‌گذارند و با دست آنان را می کوبند و این هنگامی است که رحمت خدا فرود آید و بر بندگانش گشایش خدا نازل شود.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته  گفت : بزرگداشت ایام دهه فجر را پیش رو داریم و شرکت و انجام امورات دهه فجر باید به مردم محول شود.
 
حجت الاسلام رحمانی با توجه به اهمیت جهاد تبین بیان داشت : ظهور انقلاب اسلامی محصول عصبانیت مردم یک سرزمین علیه نظام حاکم موجود بود.
 
وی افزود : شناسایی ماهیت انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام بر مبنای معنویت و سیاست و بیان آن بسیار با اهمیت است وعلل وقوع انقلاب اسلامی که نارضایتی از وضع موجود ، آرمان یک وضع مطلوب  و محجوریت نظام حاکم را باید برای مردم تبین کرد.
 
رحمانی اظهار داشت : الزامات حفظ این انقلاب ، مدیریت و تامین عادلانه نیاز های جامعه همراه با استقلال و آزادی و نفی فاصله طبقاتی است و از ارکان اصلی آن عدالت اجتماعی ، استقلال ، آزادی و معنویت است و جهت تداوم و تعالی این ارکان باید تربیت انسان های مومن ، رشد فکری و اخلاقی و تقویت اعتماد به آرمان های انقلاب اسلامی را بیشتر کرد.
 
وی ادامه داد : در کلیت نظام بر شعار های اساسی همچون مردم سالاری دینی ، استقلال ، آزادی و پیشرفت های علی و در حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی موفق بوده ایم که البته مردم بالاترین نقش را ایفا کردند . اما در تقویت معنویت و اخلاق ، حاکمیت عدالت اجتماعی و از بین بردن فاصله طبقاتی بعضی مسئولان بی برنامه و سهل انگار و حتی خود بعضاً آلوده، فساد و مریض  بودند و یاعث افزایش فاصله طبقاتی شده اند. (ضعف مدیریت) و این عملکرد قابل دفاع نیست.
 
انتهای پیام / 630 ل
 


کد مطلب: 52653

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52653/ظهور-انقلاب-اسلامی-محصول-عصبانیت-مردم-علیه-نظام-حاکم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir