۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۵۱۷۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

خسارت 13 میلیارد تومانی سیل به امامزادگان چهارمحال و بختیاری/۹۵ درصد موقوفات استان متصرفی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع سیل در تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۱۳ میلیارد تومان در این حادثه به امامزادگان استان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به امامزاده بارده بوده است.
خسارت 13 میلیارد تومانی سیل به امامزادگان چهارمحال و بختیاری/۹۵ درصد موقوفات استان متصرفی است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام حسن امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نقش وقف همیشه توسعه‌ای بوده است و این سنت حسنه عامل توسعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بوده است، باید در ترویج سنت حسنه وقف تلاش کنیم.

وی افزود: دهه وقف از دوم مهرماه آغاز شده و هر روز این دهه با یک عنوان نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری درخصوص تعداد موقوفات در استان، عنوان کرد: سهم این استان از موقوفات کشور یک درصد است و در جایگاه ۳۰ کشور قرار داریم، همچنین ۱۰۱ امامزاده و بقعه متبرکه رسمی در استان وجود دارد و در این زمینه نیز جایگاه بیست و شوم کشور را دارا هستیم.

امیری خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد موقوفات در چهارمحال و بختیاری متصرفی بوده یعنی متولی آن اوقاف است، ۴ درصد موقوفات غیرمتصرفی که متولی خاص دارد و یک درصد موقوفات اشتراک تولیت دارند.

وی اضافه کرد: ۵۹ درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری مسجد، ۱۸ درصد حسینیه و ۲۱ درصد دیگر موقوفات هستند، همچنین ۳۳ درصد موقوفات این استان با نیت مذهبی، ۱۴ درصد با نیت اجتماعی، ۳۸ درصد با نیست خیریه و ۸ درصد آن‌ها وقف حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ رقبه و یک هزار و ۷۵۰ موقوفه ثبت شده در این استان وجود دارد، بیان کرد: بخش زیادی از این موقوفات مسجد و حسینیه و نزدیک به نیمی از بقاع متبرکه در شهرستان لردگان هستند.

امیری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ درآمد از محل نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری ۱۵۸ درصد و موقوفات ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: ورود اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به پروژه‌های مختلف و کسب درآمد از این محل، همچنین بروزرسانی اجاره‌بهای موقوفات باعث افزایش درآمدها و منابع اوقاف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳ هزار بسته معیشتی در سطح استان در بین نیازمندان توزیع شده است، همچنین از سال گذشته تا الان ۲ هزار بسته مهر تحصیلی اهدا شد و هزینه ازدواج ۱۰۰ زوج از محل دفتر شمیم خدمت تامین شد.

امیری ادامه داد: از سال ۹۷ تا سال گذشته ۱۲۰ مورد وقف جدید در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

وی با اشاره به وقوع سیل در تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ۱۳ میلیارد تومان در این حادثه به امامزادگان استان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به امامزاده بارده بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کاربری موقوفات در استان به فضای سبز تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های امامزادگان ضعیف است و برخی از بقاع متبرکه از نبود حتی سرویس بهداشتی رنج می‌برند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۲:۵۴

28 Sep 2022