۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۸۶۹۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

سربلندی ایرانیان در کارزار مبارزه با کرونا/ وقتی نام شهید سلیمانی رمز همدلی در دفاع مقدس دیگری شد

درحالی‌که در کشورهای پیشرفته‌ غربی فروشگاه‌ها را خالی از اجناس می‌کردند یا در سطحی کلان‌تر دولت‌ها برای تأمین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی موردنیاز در کشورشان راهزنی به راه می‌انداختند این ملت فهیم و با اصالت ایران بود که با تأسی از پدران و مادران خود در عرصه جنگ تحمیلی و در لوای نام سردار شجاع و شهید قاسم سلیمانی به میدان مبارزه با کرونا آمدند و دستگیر نیازمندان شدند.
سربلندی ایرانیان در کارزار مبارزه با کرونا/ وقتی نام شهید سلیمانی رمز همدلی در دفاع مقدس دیگری شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در بیانات خود که بعدها در کتابی چاپ و منتشر شد در خصوص نقش عموم مردم در پشتیبانی از ارکان مختلف جنگ تحمیلی پشتوانه اصلی ارتش، قوای مسلّح و پاسدارها را مردم عنوان می‌کنند و می‌فرمایند: "‎‏دخترهای توی خانه‌هایشان هم در حال جنگند؛ برای جنگی‌ها دارند‏‎ ‎‏کار می‌کنند. یک همچو مملکتی که ارتشش با ملتش یک است،‏‎ ‎‏رؤسایش با دیگران برادرند، این‌ها همه خدمتگزار هستند نسبت به‏‎ ‎‏ملتشان، ملتشان از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، یک همچو ملتی از چی‏‎ ‎می‌ترسد؟ 

‏ایشان درجایی دیگر می‌فرمایند: من وقتی‌که نگاه می‌کنم به تلویزیون که نشان می‌دهد آن‌هایی ‏‏[‏‏را‏‎ ‎‏]‏‏که‏‎ ‎‏برای همین ارتش و برای همین سپاه پاسداران ‏‏[‏‏هستند‏‏]‏‏ و برای همۀ‏‎ ‎این‌هایی که در جبهه هستند زحمت می‌کشند؛ زن‌ها، مردها، بچه‌ها،‏‎ ‎‏پیرمردها، من این را به فال نیک می‌گیرم که اجتماع است با هم. شما‏‎ ‎‏پیروزید ان‌شاءالله . اسلام ان‌شاءالله ، پیروز است.‏

خداوند همۀ شما را حفظ کند و با سلامت و صحت وارد بشوید‏‎ ‎‏به این جنگی که بین اسلام و کفر است.

‏‏همچنین به گفته امام راحل " در کجای دنیا شما سراغ دارید یک همچو مطلبی. یک همچو‏‎ ‎‏پشتیبانی مردم از حکومت، از ارتش.

سراغ نداریم ما جایی در این،‏‎ ‎‏نظیر نداشته است این، در تاریخ هم نمی‌توانید پیدا بکنید.

از بچه‌های‏‎ ‎‏کوچکی که ده تومان دارند می‌دهند برای ارتشی که آنجا، قوای‏‎ ‎‏مسلّحه ای که آنجا کار می‌کنند با آن پیرزن هشتادساله‌ای که چند تا‏‎ ‎تخم‌مرغ دارد، این‌ها ارزش دارد. ارزش این‌ها زیاد است و ما باید حفظ‏‎ ‎‏کنیم این ارزش را.

پیروزی مملکت ما برای همین ارزش‌هاست، این‏‎ ‎پشتیبانی‌های عظیمی که مردم می‌کنند و آن حضوری که خودشان‏‎ ‎‏دارند و خودشان هست از خودشان می‌دانند همه‌چیز را. ارتش را از‏‎ ‎‏خودشان می‌دانند. همه‌چیز را از خودشان می‌دانند. این باید حفظ‏‎ ‎‏بشود تا حفظ بشویم. تا کشورتان حفظ بشود. و اگر خدای‌نخواسته،‏‎ ‎‏این از دست ما برود، ما برمی‌گردیم به آن‌طوری که اوّل بودیم.‏‏ ‏

وقتی ایران مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفت تقریباً دست خالی بود و تنها 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذشت.

طبیعتاً در ایران بعد از انقلاب رکود‌ اقتصاد‌ی و کمبود‌ شد‌ید‌ د‌رآمد‌ ارزی وجود‌ د‌اشت، این در حالی بود که در همین زمان فضای سیاسی کشور به‌شد‌ت د‌وقطبی و ملتهب شد‌ه بود‌ و روزنامه‌ها و تشکیلات سیاسی وابسته به ضدانقلاب نیز با ارائه‌ اخبار و د‌رج سرمقاله‌های تنش‌زا به این التهاب و تعارضات سیاسی د‌امن می‌زد‌ند‌.

در مقابل حریف تا دندان مسلح ایران قرار داشت که البته به لحاظ اقتصادی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بود، د‌رآمدهای‌ سرشار نفتی، چرخ‌های اقتصاد‌ این کشور را به‌خوبی می‌چرخاند.

حتی در زمانی که عراق به ایران حمله کرده بود تولید‌ و صاد‌رات نفت عراق و درنتیجه د‌رآمد‌های حاصله از آن، افزایش سریع و بی‌سابقه‌ای یافت، به‌نحوی‌که ذخایر ارزی این كشور بیش از 30 میلیارد‌ د‌لار اعلام شد‌، به‌این‌ترتیب د‌ر آستانه‌ جنگ تحمیلی، عراق د‌ر وضعیت اقتصاد‌ی مناسب‌تری نسبت به ایران قرار د‌اشت.

در این شرایط بد اقتصادی که ایران با آن مواجه بود هزینه‌های جنگ تحمیلی به این کشور نیز دوچندان شد، اما چندی نگذشت که مردم ایران باز هم مدل بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای را در جهان به نمایش گذاشتند.

از رزمنده ۱۴ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله یا دختر دانش‌آموز دبستانی و زنان در پشت جبهه در قالب اقشار مختلف همچون پزشک، کشاورز، دانشجو و انواع قشرها و صنوف مختلف، هریک جایگاه خود را در این شبکه عظیم مردمی پیدا می‌کردند و مشغول دفاع و خدمت می‌شدند.

نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های مختلف در پشت جبهه مثال‌زدنی بود زمانی که دشمن قاصب خواب را از ملت ایران ربود، برخی در جبهه‌ها مقابل دشمن قد علم کردند و عده‌ای  در پشت جبهه‌ها با کمک‌های مالی، تهیه و ارسال غذا به جبهه‌ها، رسیدگی داوطلبانه به مجروحان، بدرقه پرشور رزمندگان و یا تشییع باشکوه شهیدان در شهرها، حمایت‌های فرهنگی تبلیغاتی و مقابله با عملیات روانی دشمن، پذیرایی و اسکان جنگ‌زدگان در شهرها و... تلاش کردند تا سهمی در مدیریت جنگ داشته باشند.

عکس‌هایی که از آن روزهای شور و حماسه به یادگار مانده است نشان از همدلی مردمانی دارد که هیچ کجای این جهان نمونه آن‌ها را نمی‌توان یافت، وقتی حتی زن سالخورده‌ای از چند دانه تخم‌مرغ خود که شاید تنها دارایی وی است می‌گذرد تا آن را به رزمندگان در جبهه برساند.


 







 
تاریخ همیشه تکرار می‌شود و این موضوع انکارناپذیر است، همان‌گونه که بارها نیز دیده‌ایم که چگونه حوادث مختلف تاریخی بعد از مرور زمان مجدداً نه عیناً مشابه قبل، اما اتفاق می‌افتد و نمونه آن یک حمله دیگر و این بار یک ویروس کشنده و همه‌گیر است که نه‌تنها ایرانیان بلکه مردمان همه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

در زمان شیوع بیماری کرونا نه به‌اندازه زمان جنگ تحمیلی اما کشور دچار مشکلاتی عدیده مالی و اقتصادی بود و شیوع بیماری این کمبودها را دوچندان کرد چراکه بسیاری از مردم به دلیل همه‌گیری کووید_19 محل درآمد خود را از دست دادند.

در همین زمان بود که مردم ایران برای کاهش اثرات اقتصادی این بیماری شروع به کمک‌های مادی به خانواده‌های کم برخوردارتر جهت درمان کرونا کردند و پویش‌های همگانی برای گذر از روزهای سخت همه‌گیری کرونا را آغاز نمودند تا باز هم همان فرهنگ همدلی و غیرت و اتحاد دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذارند.

در همین خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچنین با تقدیر از نهضت مواسات و احسان عمومی و کمک‌های خیّران به مستحقان و افراد و مشاغل آسیب‌دیده، خاطرنشان کردند: این نهضت باید اوج بگیرد و مرکز این کار یعنی مرکز شناسایی نیازمندان آبرومند و کمک و همیاری مردم به آن‌ها نیز مساجد باشد.

درحالی‌که در کشورهای پیشرفته‌ غربی فروشگاه‌ها را خالی از اجناس می‌کردند یا در سطحی کلان‌تر دولت‌ها برای تأمین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی موردنیاز در کشورشان راهزنی به راه می‌انداختند این ملت فهیم و با اصالت ایران بود که با تأسی از پدران و مادران خود در عرصه جنگ تحمیلی و در لوای نام سردار شجاع و شهید قاسم سلیمانی به میدان مبارزه با کرونا آمدند و دستگیر نیازمندان شدند.

در ایران خبری از غارت فروشگاه‌ها نبود، خبری از خودخواهی به‌جای دیگر خواهی نبود و خبری از رهای کردن ضعفا و تنها به فکر خویش بودن، نبود، برعکس همه این‌ها گروه‌های مختلف مردمی از نظامی و انتظامی گرفته تا بازاری و ... از راه‌های مختلف، از هر طرقی که می‌توانستند با بخشش مال، با کمک در دفن اموات کرونایی، با ضدعفونی کردن معابر، با جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار و گروه‌های آسیب‌پذیر و... تلاش کردند تا جنگ با کرونا را همچون جنگ با صدامیان مهار کنند.

زمانی رزمندگان ایرانی برای دفاع از این آب و خاک و عقیده و ایمانشان به‌سادگی از جان خود گذشتند اما حاضر به دادن حتی یک وجب از این آب و خاک به بیگانگان نشدند و به دشمنان این ملت ثابت کردند هزینه تعرض به این کشور بسیار سنگین خواهد بود.

هم‌اینک نیز مدافعان سلامت جای همرزمان خود در خاک‌ریزهای بیمارستانی را گرفتند تا به دشمن عجیب و البته کشنده‌ای که این روزها با آن مواجه شدند بگویند هیچ‌چیز همچون مشکلات اقتصادی، معیشتی، کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها، دروغ‌ها و تهمت‌ها و حتی ریزترین موجودات نیز نمی‌تواند خدشه‌ای در عزم و اراده ملت ایران وارد کند.

اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر نیروهای بسیج را همچون زمان جنگ گرد هم آورد تا با کار جهادی، خانه به خانه بیماران را شناسایی کنند، کمک‌های مؤمنانه و مواسات را سازماندهی شود، آسیب دیدگان از کرونا مورد حمایت قرار گیرد و....

میدان مبارزه با کرونا نشان داد فرهنگ جبهه، شهید و شهادت فراموش نشدنی است و همواره می‌تواند راه‌گشای گره‌های کوری باشد که ممکن است در مسیر انقلاب ایجاد شود.

 




انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۴:۱۱

28 Sep 2021