۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۸۴۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری:

ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۴۰۰ بیمار را به کام مرگ کشاند

دکتر مجید شیرانی گفت:️ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۲۱ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۴۰۰ بیمار را به کام مرگ کشاند
به گزارش جهانبین نیوز؛دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۱۵ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۶۰ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۷۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۵۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

 شیرانی با ابراز تأسف از اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد.

وی افزود: هم اکنون ۶۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از انکار بیماری از سوی مبتلایان و فریب تست های منفی آزمایشگاهی را خوردن، بعنوان مشکلات عمده در مورد بیماری کرونا یاد کرد و افزود: بارها تاکید شده است که در همه ی گونه های بیماری کرونا پاسخ منفی کاذب وجود دارد و در سویه دلتا که در حال حاضر شایع ترین نوع ویروس می باشد، گاهی نتایج منفی کاذب به ۳۰ درصد هم می رسد.

وی افزود: بنابراین علایم بالینی مهمتر از پاسخ تست است و همه کسانی که علایم سرماخوردگی بعلاوه علایم گوارشی، ضعف، بدن درد، کوفتگی عضلانی دارند خود را مبتلا به کووید ۱۹ بدانند.

وی اضافه کرد: در اپیدمی ها، علایم بالینی کنار گذاشته نمی شود و یافته های آزمایشگاهی مبنا قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در اپیدمی ها حتما علایم نزدیک به علایم بالینی اپیدمی که در آن به سر می‌بریم حتما منتصب به آن نوع بیماری و ویروس می شود.

کسانی که مبتلا هستند اصول ایزولاسیون، جداسازی و قرنطینگی را رعایت نمی کنند

وی گفت: بدتر از آن کسانی هستند که علایم بالینی را در خود می‌بینند و با سهل انگاری یا اصلا به پزشک مراجعه نمی کنند و یا با منفی شدن نتیجه آزمایش خود، از اصول قرنطینگی تبعیت نمی کنند.

شیرانی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت تمام شهرستان های استان قرمز و برخی نقاط از جمله شهرستان های شهرکرد، بروجن و سامان در وضعیت قرمز تیره قرار دارند افزود: روند شیوع بیماری به ثبات رسیده ولی هنوز کاهشی نشده و این ثبات بسیار شکننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اعمال محدودیت و ممنوعیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را در ورود به شیب نزولی شیوع بیماری کرونا بسیار موثری دانست.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۵:۰۸

1 Sep 2021