کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری:

ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۴۰۰ بیمار را به کام مرگ کشاند

10 شهريور 1400 ساعت 8:44

دکتر مجید شیرانی گفت:️ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۲۱ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز؛دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۱۵ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۶۰ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۷۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۵۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

 شیرانی با ابراز تأسف از اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد.

وی افزود: هم اکنون ۶۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از انکار بیماری از سوی مبتلایان و فریب تست های منفی آزمایشگاهی را خوردن، بعنوان مشکلات عمده در مورد بیماری کرونا یاد کرد و افزود: بارها تاکید شده است که در همه ی گونه های بیماری کرونا پاسخ منفی کاذب وجود دارد و در سویه دلتا که در حال حاضر شایع ترین نوع ویروس می باشد، گاهی نتایج منفی کاذب به ۳۰ درصد هم می رسد.

وی افزود: بنابراین علایم بالینی مهمتر از پاسخ تست است و همه کسانی که علایم سرماخوردگی بعلاوه علایم گوارشی، ضعف، بدن درد، کوفتگی عضلانی دارند خود را مبتلا به کووید ۱۹ بدانند.

وی اضافه کرد: در اپیدمی ها، علایم بالینی کنار گذاشته نمی شود و یافته های آزمایشگاهی مبنا قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در اپیدمی ها حتما علایم نزدیک به علایم بالینی اپیدمی که در آن به سر می‌بریم حتما منتصب به آن نوع بیماری و ویروس می شود.

کسانی که مبتلا هستند اصول ایزولاسیون، جداسازی و قرنطینگی را رعایت نمی کنند

وی گفت: بدتر از آن کسانی هستند که علایم بالینی را در خود می‌بینند و با سهل انگاری یا اصلا به پزشک مراجعه نمی کنند و یا با منفی شدن نتیجه آزمایش خود، از اصول قرنطینگی تبعیت نمی کنند.

شیرانی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت تمام شهرستان های استان قرمز و برخی نقاط از جمله شهرستان های شهرکرد، بروجن و سامان در وضعیت قرمز تیره قرار دارند افزود: روند شیوع بیماری به ثبات رسیده ولی هنوز کاهشی نشده و این ثبات بسیار شکننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اعمال محدودیت و ممنوعیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را در ورود به شیب نزولی شیوع بیماری کرونا بسیار موثری دانست.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 48456

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48456/ویروس-منحوس-کرونا-چهارمحال-بختیاری-۱۴۰۰-بیمار-کام-مرگ-کشاند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir