۰
plusresetminus
مسئولين و ادارات متولي در شهرستان لردگان در گزارشي شفاف اعلام کنند در يک دهه اخير چه برنامه اي در راستاي حجاب و عفاف به خصوص در جذب جوانان داشته اند؟ بودجه مربوط به اين مسئله مهم صرف چه مواردي شده است؟
شهرستان لردگان؛ چراغ خاموش به سمت بي حجابي/ متوليان مربوطه چه اقدامي براي فرهنگ سازي انجام دادند؟
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، اهميت‏ ندادن به عفاف و حجاب، كم توجهي مسؤولان و متوليان امور فرهنگي به اجراي آن در جامعه، آثار زيانبار فردي و اجتماعي به ‏دنبال خواهد داشت و ممكن است به ‏تدريج بنيادهاي ارزشي و اخلاقي را سست و متزلزل كند و زمينه‏ هاي انحطاط فرهنگي و معنوي را فراهم سازد.

پس از انقلاب اسلامي مسئله حجاب تبديل به يک فرهنگ اصيل و ناب ايراني اسلامي شد که بر حفظ حرمت هاي انساني توسط مرد و زن تاکيد مي کرد، وظيفه دستگاه‌هاي متولي در حوزه جوانان، فرهنگ، عفاف و حجاب بود که براي آن سياست گذاري کنند و حجاب و عفت را به عنوان يکي از ارکان اصلي جامعه به نسل جديد منتقل کنند.

هر چند که طي اين دوران تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي زيادي انجام گرفت اما متاسفانه به دلايل مختلفي امروز حجاب و عفاف حتي در شهري همانند لردگان که از ديرباز به عنوان يک منطقه سنتي با فرهنگ اصيل بختياري محسوب مي شود اما حجاب در حال رنگ باختن است و شاهد گسترش سبک‌ها و مدهاي غير ايراني و اغلب غربي ميان نسل جديد هستيم  از نوع مانتوها و لباس‌هاي دختران امروزي گرفته تا تعريف عفت که در اين ميان کمي دست خوش تغييرات شده، همگي مثال‌هايي از اين خلأهاي فرهنگي است.

خلأهايي که مقصر اصلي ايجاد آن را مي‌توان دستگاه‌هاي مربوطه و سياست‌گذاران دانست، اداراتي از جمله  فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، سازمان تبليغات اسلامي در سطح خرد و همين نهادها به همراه صدا و سيما تا سازمان‌هاي متولي حوزه جوانان و عفاف در سطح کلان همگي در بيشتر شدن ضعف‌هاي فرهنگي در اين زمينه دخيل بوده اند.

 متاسفانه همانند خيلي از مشکلات ديگر مسئله حجاب و عفاف نيز به فراموشي و حاشيه رفته است و اينکه چه اداره يا نهادي مسئول ترويج فرهنگ ايراني- اسلامي بوده است بر کسي مشخص نيست!

شهرستان لردگان به عنوان پايتخت عشايري استان چهارمحال و بختياري يکي از مناطق اصيل فرهنگ بختياري است و حجاب و عفاف جزئي غيرقابل تفکيک از فرهنگ ناب بختياري است اما  در سال هاي اخير ديگر  از آن پوشش بختياري بين زنان و مردان لردگاني خبري نيست، با مراجعه به مغازهاي سطح شهر متوجه مي شويم که بجز مانتو جلو باز و کوتاه مانتو ديگري که در راستاي حفظ حجاب و عفاف باشد وجود ندارد، مغازه دارها مي گويند اين مدلي است که در سراسر کشور توليد و عرضه مي شوند و مردم مي گويند به ناچار چون به جز اين مدل ها لباس مناسب ديگري مغازها ندارند مجبور به خريد مي شويم.

اما در اين بين يکي از اصيل ترين فرهنگ هاي کشور يعني فرهنگ بختياري در شهرستان لردگان مورد تهاجم شديد قرار گرفته و در حال قرباني شدن است به همين جهت قبل از رسيدن به بحران مسئولين متولي بايد با برنامه ريزي مناسب در جهت فرهنگ سازي و با هدف جذب جوانان به داشتن پوششي در سبک زندگي ايراني اسلامي تلاش کنند.

اگر چه وضعيت فعلي حجاب در شهرستان لردگان در حد نامطلوب نيست اما در صورت رها کردن اين موضوع در آينده اي نزديک سبک زندگي نامناسب غربي اين شهرستان را هم مثل بسياري از مناطق کشور مي بلعد و بايد بر جسد فرهنگ اصيل و سبک زندگي ايراني فاتحه خواند.

مسئولين و ادارات متولي در شهرستان لردگان در گزارشي شفاف اعلام کنند در يک دهه اخير چه برنامه اي در راستاي حجاب و عفاف به خصوص در جذب جوانان داشته اند؟
بودجه مربوط به اين مسئله مهم صرف چه مواردي شده است؟

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۰:۳۳

13 Jul 2021