۰
plusresetminus
نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری طی دو عملیات پلیسی اقدام به به دستگیری سه کلاهبردار و کشف ۵۹ دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین کرد.
اخبار نیروی انتظامی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای تا کشف 59 دستگاه غیرمجازاستخراج بیت کوین
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار منوچهر امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در پی شکایت فرد مونثی از یک متهم و دو همدست وی به اتهام کلاهبرداری، دستگیری متهمان در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده با اعلام اینکه برای رفع مشکلات خانوادگی‌ام، به فردی مراجعه کردم و این فرد با همدستی دو نفر دیگر به بنده و وعده حل مشکل از طریق فال‌گیری داد و با فروش منزل شخصیم طی چندین مرحله مبلغ 8 میلیارد ریال به حساب بانکی آن‌ها واریز کردم، تقاضای رسیدگی داشت.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی، متهم اصلی پرونده را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم دادگاه روانه زندان شد.

کشف 59 دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین در لردگان

سرهنگ علی تابش فرد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لردگان گفت: درپی کسب خبری مبنی‌بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از روستاهای اطراف منطقه فلارد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و مامورین پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: اکیپی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان لردگان بلافاصله به محل اعزام و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل، 59 دستگاه ماینر به همراه متعلقات آن را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان مربطه 30 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به‌منظور استخراج و تولید ارز دیجیتال مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است و پلیس با کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۲:۴۹

11 May 2021