کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار نیروی انتظامی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای تا کشف 59 دستگاه غیرمجازاستخراج بیت کوین

21 ارديبهشت 1400 ساعت 13:21

نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری طی دو عملیات پلیسی اقدام به به دستگیری سه کلاهبردار و کشف ۵۹ دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار منوچهر امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در پی شکایت فرد مونثی از یک متهم و دو همدست وی به اتهام کلاهبرداری، دستگیری متهمان در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده با اعلام اینکه برای رفع مشکلات خانوادگی‌ام، به فردی مراجعه کردم و این فرد با همدستی دو نفر دیگر به بنده و وعده حل مشکل از طریق فال‌گیری داد و با فروش منزل شخصیم طی چندین مرحله مبلغ 8 میلیارد ریال به حساب بانکی آن‌ها واریز کردم، تقاضای رسیدگی داشت.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی، متهم اصلی پرونده را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم دادگاه روانه زندان شد.

کشف 59 دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین در لردگان

سرهنگ علی تابش فرد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لردگان گفت: درپی کسب خبری مبنی‌بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از روستاهای اطراف منطقه فلارد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و مامورین پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: اکیپی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان لردگان بلافاصله به محل اعزام و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل، 59 دستگاه ماینر به همراه متعلقات آن را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان مربطه 30 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به‌منظور استخراج و تولید ارز دیجیتال مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است و پلیس با کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 47490

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47490/اخبار-نیروی-انتظامی-دستگیری-کلاهبردار-حرفه-ای-کشف-59-دستگاه-غیرمجازاستخراج-بیت-کوین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir