۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۷۰۳۵
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی دولت انقلابی است

سال ۱۴۰۰، سال سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی است، راه آن حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و خروجی خوب انتخابات است، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شکل دادن دولت جوان انقلابی باید مورد توجه باشد و راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی این دولت است.
راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی دولت انقلابی است
به گزارش جهانبین نیوز ؛در خطبه های این هفته نماز جمعه به انتخابات پیش رو اشاره شد و سال 1400 را سال سرنوشت سازی برای ملت ایران عنوان کردند.

شکل دادن دولت جوان انقلابی ضرورت دارد

 حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از ضرورت های تشکیل دولت انقلابی نشاط جوانی با انگیزه مضاعف است .

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی جوان انقلابی، ایمان، معنویت و تقوا است اگر این سرمایه‌ها وجود نداشته باشد، نمی‌توان اهداف نورانی را عملی کرد.

نگونام بیان داشت: شما جوانان در مسیر حق قرار گرفته‌ایید، حرکت‌های جهادی شما بر حق دنبال می‌شود، وقتی هدفتان جلب رضایت پروردگار است، سختی‌ها و ناامیدی‌ها معنا ندارد و طبق فرموده رهبر، امیدآفرینی، پرنشاط بودن و سرزندگی را سرلوحه خود قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه باید بین جوانان  وحدت و همدلی وجود داشته باشد گفت: نباید هرکسی راه خود را برود و لازم است بین همه افراد وحدت و همدلی وجود داشته باشد.

نکونام با بیان اینکه الگوهای ما باید میثم تمارها، یاسرها، مالک اشترها و .. باشند، نباید گفت شرایط آن روزگار با امروز تفاوت دارد عنوان کرد:  دشمنی‌ها همواره یکی است، البته ترفندها متفاوت است اما دشمنان یک چیز و آن هم اسلام و اهل بیت را هدف قرار داده‌اند.

نکونام  یادآور شد: امروز از نعمت انقلاب اسلامی و سربازان پا به رکاب بهره‌مند هستیم، نیروهای نظامی و جهادی پای رکاب علوی ایستاده‌اند و از نظر تعداد قوی و توانمند هستیم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اذعان داشت: سال ۱۴۰۰، سال سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی است، راه آن حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و خروجی خوب انتخابات است، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شکل دادن دولت جوان انقلابی باید مورد توجه باشد و راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی این دولت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعامل سازنده با جهان، جزء دین و روش انبیا است، خاطرنشان کرد: این تعامل نباید به ذلت و دادن امتیاز بیانجامد، زیرا این‌گونه تعامل برای انقلاب اسلامی سم است و راه آن تبیین‌گری و نقش‌آفرینی در انتخابات سال‌جاری است.

توجه به كالاى ايرانى و توليد داخلى در صدر شعار هاي اين چند سال بوده است

امام جمعه فارسان گفت: سال 98 به نام «رونق توليد»، سال 99 به نام «جهش توليد» و امسال نيز پشتيبانى و مانع زدايي از توليد. گويا فعاليت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: دوشنبه نهم فروردين‌ماه   15 شعبان المعظم، روز ولادت منجي عالم بشريت، عصاره خلقت، ذخيره خداي بزرگ، حضرت ولي‌عصر ارواحنافداه است.
 
وي افزود: کسي که در اين روزها باحالت اضطرار از خداي تعالي، تعجيل ظهورش را تمنّا مي‌کنيم. انتظار ظهور مصلح بزرگ آسمانى و اميد به آينده و استقرار صلح و عدالت همه‌گير، امرى فطرى است يکي از مهم‌ترين وظائف منتظران در دوران غيبت؛ زمينه‌سازي براى ظهور است. اين مهم چگونه تجلى پيدا مي‌کند؟ با تلاش براى ايجاد تمدن اسلامى است.
 
حجت الاسلام ملک پور به 15 شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره داشت و افزود: اين روز بزرگ و عزيز را به سربازان گمنام امام زمان عليه‌السلام، خدا قوت گفته، تقدير و تشکر مي‌کنيم. کساني که با گمنامي و سختي، امنيت و آرامش جامعه را حفظ مي‌کنند. با اخلاص و شجاعانه به دل خطر مي‌زنند تا کسي نتواند به کيان ايران و انقلاب گزند وارد کند؛ و البته در اين راه شهداء گران‌قدري را تقديم اسلام کرده‌اند. خداي تعالي، مجاهدات‌هاي بزرگ ولي خاموش عزيزان را به احسن وجه قبول فرمايد
 
وي به شعار سال اشاره داشت و بيان کرد: بعضاً سؤال مي‌شود طرح اين شعارها در ميدان اقدام و عمل چه فايده‌اى داشته است؟ پاسخ اين است كه، يكى از اولين رسالت‌هاى رهبرى گفتمان سازي و ادبيات سازي و جريان سازي است. اگر يك رصد دقيق و درست انجام شود و ميزان تأثير اين نام‌گذاري‌ها در فرهنگ‌سازى و عرصه‌ها بررسى گردد، نتايج جالبى به دست خواهد آمد. مثلاً اين‌كه رهبر انقلاب حدود 10 سال شعارهاى اقتصادى را در اولويت قرار داده‌اند كه توجه به كالاى ايرانى و توليد داخلى در صدر آن بوده است.

امام جمعه فارسان تصريح کرد: بسيارى از صاحب‌نظران براين باورند ورودهاى گفتمانى حضرت آقا در موضوعات موردنياز بسيار مؤثر بوده است. مثلاً گفتمان سازي ايشان در توليد علم بومى، شركت‌هاى دانش‌بنيان نقش اصلى را درحرکت پرشتاب‌تر به‌سوى استقلال اقتصادى داشته است. نمونه‌هايى از اين قبيل فراوان است.

وي اظهار داشت: درباره شعار سال 1400 كه «توليد؛ پشتيبانى‌ها و مانع‌زدايى‌ها» است چند نكته گفتنى است: اول اين‌كه؛ رهبر انقلاب اسلامى در طول ده سال گذشته به انواع مختلف در نام‌گذاري سال‌ها به مسئله راهبردى توليد اشاره‌کرده‌اند؛ و از دو سال گذشته تاكنون صراحتاً به اين موضوع پرداخته‌اند.

ملک پور  بيان داشت: سال 98 به نام «رونق توليد»، سال 99 به نام «جهش توليد» و امسال نيز پشتيبانى و مانع زدايي از توليد. گويا فعاليت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است و طبيعي است كه فاصله بين شرايط مقبول با شرايط مطلوب زياد است مانند دانشجويى كه نمره 12 را در درسى آورده است اما موفق به كسب نمره 18 به بالا نشده است. از فحواى كلام رهبرى چنين برمي‌آيد در عرصه جهش توليد اولاً در برخى عرصه‌ها اين اتفاق افتاده است و ثانياً در همان عرصه‌ها نيز اگرچه مقبول بوده اما مطلوب نبوده است پشتيبانى‌ها و مانع‌زدايى‌ها. اين بدان خاطر است تا در سال جديد به‌خصوص با تغيير دولت و بر سرکار آمدن دولت تازه‌نفس شاهد اقدام و عمل تمام‌كننده‌تر بايد باشيم

سوء مديريت در بازار امروز در شان ملت ايران نيست

امام جمعه شهر اردل گفت: سوء مديريت در بازار امروز در شان ملت ايران نيست،مسئولين برا رفع هر چه سريعتر اين مشکل تلاش کنند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي و تبريک به مناسبت عيد نوروز وفرارسيدن نيمه شعبان ، ميلاد باسعادت يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) گفت: با حضور حضرت مهدي(عج) دنيا متحول مي شود و سراسر دنيا عدالت برقرار مي شود.

بهرامي با بيان اينکه بشريت در دولت کريمه مهدي از رنج ها رها مي يابد افزود: دنياي استکبار هم باور دارند که کسي خواهد آمد و بساط ظلم را بر خواهد کشيد.

سوء مديريت در بازار امروز در شان ملت ايران نيست
 
خطيب جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل  با اشاره به گراني افسار گسيخته در بازار، اظهار کرد: ملتي که توانست انقلاب کند و در اين چهل سال در انواع علوم مختلف پيشرفت داشت چطور مي شود که امروز در مسئله مرغ درمانده شود.

بهرامي ادامه داد:سوء مديريت در بازار امروز در شان ملت ايران نيست و لذا مي بايست مسئولين برا رفع هر چه سريعتر اين مشکل تلاش کنند.

وي با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، ابراز کرد: امروز در کشور ايران بايد به وجود سربازان گمنامي افتخار کنيم که بر پايه ايثار، فداکاري براي برپايي امنيت تلاش مي‌کنند. 

انتخاب فرد اصلح از وظايف مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است

امام جمعه موقت لردگان: انتخاب فرد اصلح در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ را مهمترين وظيفه راي دهندگان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين قاسم پور امام جمعه موقت لردگان ضمن تبريک سالروز ميلاد منجي عالم بشريت، حضرت مهدي موعود(عج) اظهار کرد: اميدواريم همه ما از پيروان راستين امام زمان(عج) و مورد توجه ايشان باشيم.

وي افزود: اگر مراسمي براي امام زمان(عج) برگزار مي‌کنيم، بايد در شأن ايشان باشد؛ اميد که محفل ما نيز مورد رضايت حضرت بقيةالله(عج ) قرار گيرد .
 
وظايف منتظران فرج منجي عالم بشريت

قاسمپور، انتظار ظهور را از ديگر وظايف منتظران امام زمان(عج) دانست و ادامه داد: پيامبر گرامي اسلام (ص) فرمودند: بهترين عمل امت، انتظار فرج است .

وي با اشاره به اينکه از حضرت اميرالمؤمنين (ع) سؤال شد که چه عملي نزد خداوند متعال محبوب است، بيان کرد: حضرت اميرالمؤمنين (ع)، بهترين عمل نزد خداوند متعال را انتظار فرج امام زمان(عج) معرفي کردند

امام جمعه موقت لردگان همچنين ايمان، تقوا و دوري از گناه را از ديگر وظايف منتظران امام زمان(عج) عنوان کرد.
 
خطيب جمعه لردگان در ادامه با اشاره به انتخابات در خرداد 1400 گفت: رهبر انقلاب در سخنراني نوروزي خطاب به ملت ايران، خصوصيت رئيس جمهور مطلوب کشور در انتخابات ۱۴۰۰ را برشمردند و فرمودند: رئيس جمهور مردم بايد داراي اين خصوصيات باشد : داراي مديريّت و کفايت باشد. باايمان باشد؛ عدالت‌خواه باشد، ضدّفساد باشد؛ داراي عملکرد انقلابي و جهادي باشد اينها ويژه گي هاي يک رييس جمهور مطلوب است که مقام معظم رهبري در پيام نوروزي اشاره داشتند .

وي افزود: بدون شک با حضور حداکثري مردم در انتخابات ۱۴۰۰، مي‌توان دشمن را نااميد و ذليل کرد، چراکه دشمن در حال توطئه براي اين انتخابات با هدف کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم است.
 
وي با اشاره به ۱۲ فروردين ماه روز جمهوري اسلامي گفت : ۱۲ فروردين ماه روز صدور سند آزادي مردم ايران است و اين آزادي نيز مرهون خون شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت لردگان اظهارداشت : امروز امنيت و آزادي کشور را مديون رشادت ها و دلاور مردي هاي سربازان جان برکفي هستيم که بي و نام نشان براي دفاع از ارزش هاي اسلام و انقلاب جان خود را از دست دادند و بايد قدردان خون اين شهداء باشيم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۵:۵۲

26 Mar 2021