۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۷۰۳۲
امام جمعه فارسان؛

توجه به كالاى ايرانى و توليد داخلى در صدر شعار هاي اين چند سال بوده است

امام جمعه فارسان گفت: سال 98 به نام «رونق توليد»، سال 99 به نام «جهش توليد» و امسال نيز پشتيبانى و مانع زدايي از توليد. گويا فعاليت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است.
توجه به كالاى ايرانى و توليد داخلى در صدر شعار هاي اين چند سال بوده است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: دوشنبه نهم فروردين‌ماه   15 شعبان المعظم، روز ولادت منجي عالم بشريت، عصاره خلقت، ذخيره خداي بزرگ، حضرت ولي‌عصر ارواحنافداه است.
 
وي افزود: کسي که در اين روزها باحالت اضطرار از خداي تعالي، تعجيل ظهورش را تمنّا مي‌کنيم. انتظار ظهور مصلح بزرگ آسمانى و اميد به آينده و استقرار صلح و عدالت همه‌گير، امرى فطرى است يکي از مهم‌ترين وظائف منتظران در دوران غيبت؛ زمينه‌سازي براى ظهور است. اين مهم چگونه تجلى پيدا مي‌کند؟ با تلاش براى ايجاد تمدن اسلامى است.
 
حجت الاسلام ملک پور به 15 شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره داشت و افزود: اين روز بزرگ و عزيز را به سربازان گمنام امام زمان عليه‌السلام، خدا قوت گفته، تقدير و تشکر مي‌کنيم. کساني که با گمنامي و سختي، امنيت و آرامش جامعه را حفظ مي‌کنند. با اخلاص و شجاعانه به دل خطر مي‌زنند تا کسي نتواند به کيان ايران و انقلاب گزند وارد کند؛ و البته در اين راه شهداء گران‌قدري را تقديم اسلام کرده‌اند. خداي تعالي، مجاهدات‌هاي بزرگ ولي خاموش عزيزان را به احسن وجه قبول فرمايد
 
وي به شعار سال اشاره داشت و بيان کرد: بعضاً سؤال مي‌شود طرح اين شعارها در ميدان اقدام و عمل چه فايده‌اى داشته است؟ پاسخ اين است كه، يكى از اولين رسالت‌هاى رهبرى گفتمان سازي و ادبيات سازي و جريان سازي است. اگر يك رصد دقيق و درست انجام شود و ميزان تأثير اين نام‌گذاري‌ها در فرهنگ‌سازى و عرصه‌ها بررسى گردد، نتايج جالبى به دست خواهد آمد. مثلاً اين‌كه رهبر انقلاب حدود 10 سال شعارهاى اقتصادى را در اولويت قرار داده‌اند كه توجه به كالاى ايرانى و توليد داخلى در صدر آن بوده است.

امام جمعه فارسان تصريح کرد: بسيارى از صاحب‌نظران براين باورند ورودهاى گفتمانى حضرت آقا در موضوعات موردنياز بسيار مؤثر بوده است. مثلاً گفتمان سازي ايشان در توليد علم بومى، شركت‌هاى دانش‌بنيان نقش اصلى را درحرکت پرشتاب‌تر به‌سوى استقلال اقتصادى داشته است. نمونه‌هايى از اين قبيل فراوان است.

وي اظهار داشت: درباره شعار سال 1400 كه «توليد؛ پشتيبانى‌ها و مانع‌زدايى‌ها» است چند نكته گفتنى است: اول اين‌كه؛ رهبر انقلاب اسلامى در طول ده سال گذشته به انواع مختلف در نام‌گذاري سال‌ها به مسئله راهبردى توليد اشاره‌کرده‌اند؛ و از دو سال گذشته تاكنون صراحتاً به اين موضوع پرداخته‌اند.

ملک پور  بيان داشت: سال 98 به نام «رونق توليد»، سال 99 به نام «جهش توليد» و امسال نيز پشتيبانى و مانع زدايي از توليد. گويا فعاليت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است و طبيعي است كه فاصله بين شرايط مقبول با شرايط مطلوب زياد است مانند دانشجويى كه نمره 12 را در درسى آورده است اما موفق به كسب نمره 18 به بالا نشده است. از فحواى كلام رهبرى چنين برمي‌آيد در عرصه جهش توليد اولاً در برخى عرصه‌ها اين اتفاق افتاده است و ثانياً در همان عرصه‌ها نيز اگرچه مقبول بوده اما مطلوب نبوده است پشتيبانى‌ها و مانع‌زدايى‌ها. اين بدان خاطر است تا در سال جديد به‌خصوص با تغيير دولت و بر سرکار آمدن دولت تازه‌نفس شاهد اقدام و عمل تمام‌كننده‌تر بايد باشيم


انتهاي پيام/590پ
    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۵۵:۰۸

26 Mar 2021