۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۸۹۶
امام جمعه فارسان:

مردم در امر مساوات عطر جامعه مهدوي را در شهرستان پراکنده کردند

امام جمعه فارسان گفت: در امر مواسات و کمک مؤمنانه تا امروز به‌خصوص در شهرستان خودمان مردم به‌خوبي عمل کرده‌اند و صحنه‌هاي ماندگاري به وجود آوردند و عطر جامعه مهدوي را در سراسر شهرستان پراکنده کردند.
مردم در امر مساوات عطر جامعه مهدوي را در شهرستان پراکنده کردند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل دوستي صادقانه هستند و تمام شرايط دوستي را رعايت مي‌کنند. مولا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۲۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «لا يَکُونُ الصَّدِيقُ صَدِيقَاَ حَتَّي يَحفَظَ اَخَاهُ في ثَلاثٍ في نَکبَتِهِ و غَيبَتِهِ و وَفَاتِهِ». دوست، دوست واقعي نخواهد بود. مگر اينکه برادر خود را در سه چيز دريابد و رعايت کند: در وقت گرفتاري و در هنگام غيبت او و بعد از مرگ او.
 
وي افزود: از 14 اسفند آغاز هفته احسان و نيکوکاري و روز ترويج فرهنگ قرض‌الحسنه و روز تأسيس کميته امداد حضرت امام است. اين دو هفته به‌خصوص براي کار نيک و حسنه مطرح است. همان‌طور که همه عزيزان توجه داريد يکي از اهداف اوليه انقلاب اسلامي رفع محروميت از اقشار محروم جامعه بود و از همان روزهاي ابتدائي کميته امداد تشکيل شد. ۲۲ بهمن پيروز شد، ۱۴ اسفند امام دستور تشکيل کميته امداد را داد. جزو اولين‌هاست تا به اين مهم رسيدگي کند و تا امروز هم باقوت و قدرت کارهاي فراوان و ماندگاري را انجام داده است.
 
وي بيان داشت: خوب است مردم بزرگوار شهرستان مثل هرسال و بلکه امسال باقوت بيشتري با توجه به گراني‌ها به اين مهم بپردازند همگي فعال شرکت کنيم و بتوانيم مرهمي بر آلام مستمندان جامعه باشيم. بعلاوه که انفاق و کمک به نيازمندان از نشانه‌هاي مؤمنين و متقين است و موجب افزايش رزق و رستگاري است. همين‌جا عرض کنم مردم زلزله‌زده سي سخت را فراموش نکنيم طلاب يا موکبي را در سي سخت برپا کرده‌اند هلال‌احمر -پايگاه‌هاي بسيج - و مساجد آماده دريافت کمک‌ها هستند
 
وي تصريح کرد: البته در امر مواسات و کمک مؤمنانه تا امروز به‌خصوص در شهرستان خودمان مردم به‌خوبي عمل کرده‌اند و صحنه‌هاي ماندگاري به وجود آوردند و عطر جامعه مهدوي را در سراسر شهرستان پراکنده کردند که از همگي سپاسگزاري مي‌کنم.
 
وي اظهار داشت: تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي و اين بي‌تدبيري‌هاي مسئولين هم اراده ملت ما را در پيمودن مسيري که توسط امام راحل قدس سره ترسيم‌شده و ادامه آن را خلف صالح او امام خامنه‌اي ادامه مي‌دهد، سست نکرده و تا رسيدن به مقصد ادامه خواهند داد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: در اين مقطع تاريخي باوجود بيماري کرونا لازم است ايمان و اعتقادات خود را محکم‌تر کنيم و اميدواري به آينده و حسن ظن به خداي تعالي و وعده‌هاي رباني را قلبا باور داشته باشيم.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۳۹:۰۹

6 Mar 2021