کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان:

مردم در امر مساوات عطر جامعه مهدوي را در شهرستان پراکنده کردند

15 اسفند 1399 ساعت 14:13

امام جمعه فارسان گفت: در امر مواسات و کمک مؤمنانه تا امروز به‌خصوص در شهرستان خودمان مردم به‌خوبي عمل کرده‌اند و صحنه‌هاي ماندگاري به وجود آوردند و عطر جامعه مهدوي را در سراسر شهرستان پراکنده کردند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل دوستي صادقانه هستند و تمام شرايط دوستي را رعايت مي‌کنند. مولا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۲۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «لا يَکُونُ الصَّدِيقُ صَدِيقَاَ حَتَّي يَحفَظَ اَخَاهُ في ثَلاثٍ في نَکبَتِهِ و غَيبَتِهِ و وَفَاتِهِ». دوست، دوست واقعي نخواهد بود. مگر اينکه برادر خود را در سه چيز دريابد و رعايت کند: در وقت گرفتاري و در هنگام غيبت او و بعد از مرگ او.
 
وي افزود: از 14 اسفند آغاز هفته احسان و نيکوکاري و روز ترويج فرهنگ قرض‌الحسنه و روز تأسيس کميته امداد حضرت امام است. اين دو هفته به‌خصوص براي کار نيک و حسنه مطرح است. همان‌طور که همه عزيزان توجه داريد يکي از اهداف اوليه انقلاب اسلامي رفع محروميت از اقشار محروم جامعه بود و از همان روزهاي ابتدائي کميته امداد تشکيل شد. ۲۲ بهمن پيروز شد، ۱۴ اسفند امام دستور تشکيل کميته امداد را داد. جزو اولين‌هاست تا به اين مهم رسيدگي کند و تا امروز هم باقوت و قدرت کارهاي فراوان و ماندگاري را انجام داده است.
 
وي بيان داشت: خوب است مردم بزرگوار شهرستان مثل هرسال و بلکه امسال باقوت بيشتري با توجه به گراني‌ها به اين مهم بپردازند همگي فعال شرکت کنيم و بتوانيم مرهمي بر آلام مستمندان جامعه باشيم. بعلاوه که انفاق و کمک به نيازمندان از نشانه‌هاي مؤمنين و متقين است و موجب افزايش رزق و رستگاري است. همين‌جا عرض کنم مردم زلزله‌زده سي سخت را فراموش نکنيم طلاب يا موکبي را در سي سخت برپا کرده‌اند هلال‌احمر -پايگاه‌هاي بسيج - و مساجد آماده دريافت کمک‌ها هستند
 
وي تصريح کرد: البته در امر مواسات و کمک مؤمنانه تا امروز به‌خصوص در شهرستان خودمان مردم به‌خوبي عمل کرده‌اند و صحنه‌هاي ماندگاري به وجود آوردند و عطر جامعه مهدوي را در سراسر شهرستان پراکنده کردند که از همگي سپاسگزاري مي‌کنم.
 
وي اظهار داشت: تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي و اين بي‌تدبيري‌هاي مسئولين هم اراده ملت ما را در پيمودن مسيري که توسط امام راحل قدس سره ترسيم‌شده و ادامه آن را خلف صالح او امام خامنه‌اي ادامه مي‌دهد، سست نکرده و تا رسيدن به مقصد ادامه خواهند داد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: در اين مقطع تاريخي باوجود بيماري کرونا لازم است ايمان و اعتقادات خود را محکم‌تر کنيم و اميدواري به آينده و حسن ظن به خداي تعالي و وعده‌هاي رباني را قلبا باور داشته باشيم.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 46896

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46896/مردم-امر-مساوات-عطر-جامعه-مهدوي-شهرستان-پراکنده-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir