۰
plusresetminus
رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: راه مبارزه سازش و مکاتبه با آمریکا نیست و همان‌هایی که خوشبین به لبخند و امضای آمریکا بودند امروز با صراحت اعلام کردند مذاکره با آمریکا دیوانگی است
راه مبارزه با آمریکا، سازش و مکاتبه نیست/ خوشبینان به لبخندآمریکا امروز مذاکره با آن را دیوانگی می‌خوانند
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در تجمع عاشوراییان استکبارستیز شهرکرد اظهار کرد: بحمدالله روحیه استکبارستیزی خوبی در مردم ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه با این روحیه استکبارستیزی از دشمن نمی‌هراسیم و خداوند پیروزی‌های بزرگی را نصیبمان کرده افزود: نسل‌های قبلی ما قطعا از تاریخ جنایات آمریکا کمتر دیده‌اند اما ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن بسیار شاهد این جنایات بوده‌ایم.

چمران با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد بیان داشت: در این زمان یک عده از افسران خیانتکار آمریکایی آمدند و به حمایت از شاه برخاستند.

وی با بیان اینکه در جریان کودتای ۲۸ مرداد همان کسانی که به آمریکا نامه نوشتند مانند مصدق از این کشور ضربه خوردند اضافه کرد: در این دوران بنده شاهد بودم عده‌ایی آمده بودند و بر روی گاری‌ها ایستاده دلارهای آمریکایی را در بین مردم پخش می‌کردند و این نشان از آن دارد که آمریکایی که مصدق به آن دلبسته و از آن کمک خواسته بود ناجوانمردانه با همکاری روباه پیر یعنی انگلیس کودتا به راه انداخته و خیانت کردند.

چمران با تاکید بر اینکه در همین زمان بود که رژیم پهلوی دوباره بازگشت و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نفت و ثروت کشور را به تاراج بردند ادامه داد: آمریکا ظلم‌های بسیاری در حق مردم ایران روا داشت و یک روزی یک ژنرال و ارتشبد آمریکایی نسبت به مردم ایران برتری داشت و در همین زمان بود که امام خمینی (ره) مقابل آن‌ها قد علم کرد و قیام خونین ۱۵ خرداد به راه افتاد و به دنبال آن شاهد تبعید امام از کشور بودیم.

وی بیان داشت: از همان زمانی که انقلاب در آستانه پیروزی قرار گرفت دسیسه‌های آمریکا علیه انقلاب به صورت‌های مختلفی شروع شد و برای مقابله با این انقلاب حکومت‌های نظامی آوردند، اما ملت ایران ایستادگی کردند و انقلاب به پیروزی رسید، شاه گریخت و امام به کشور بازگشت.

چمران با اشاره به اینکه آمریکایی که نوکری چون شاه در کشور داشت دست بردار کشور نبوده افزود: حتی در زمان انقلاب هم آمریکا نقشه‌های خود را دنبال می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب سفارتخانه آنها تبدیل به لانه جاسوسی و مرکز دسیسه و برنامه‌ریزی علیه کشور شده بود و جوانان ایران بصورت خودجوش ان لانه شیطان را تسخیر کرده و اسنادی که در آنجا بود را کنار هم چیده تبدیل به ۷۰ جلد کتاب کردند که با مطالعه آن می‌توانید به عمق جنایات آمریکا علیه کشور پی برد و به همین دلیل امام (ره) این واقعه را انقلاب دوم نامیدند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه آمریکا باز هم از پای ننشست و به طبس حمله مستقیم کرده اما به مدد الهی حمله و توطئه آن‌ها خنثی شد و بحمدالله تا امروز شاهد افول و فرو ریختن آمریکا و قدرت گرفتن کشور هستیم بیان داشت: این ها همه به یاری خدا اتفاق می‌افتد.

چمران اضافه کرد: قدرت ایران دنیا را به پای میز مذاکره کشاند و خود این کشورها خواستند که با ایران مذاکره کنند و در این بین ایران بر سر عهد و پیمان خود ایستاد و هر آنچه باید انجام می‌داد انجام داد اما آمریکا نه‌تنها به عهدش وفا نکرد بلکه هر روز تحریم جدیدی علیه کشور تصویب کرد.

وی تاکید کرد: راه مبارزه سازش و مکاتبه با آمریکا نیست چون ما دیدیم توهین بزرگ رئیس جمهور این کشور را علیه ملت ایران وقتی مردم ایران را تروریست خواند و این درحالی است که ایران دارای تمدن ۵ هزار ساله است.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: تمدن کشور ایران با تمدن اسلامی در هم آمیخته و بعد از ورود اسلام به کشور رشد تمدن ما چند صد برابر شد.

چمران با اشاره به قدرت ایران در انرژی هسته‌ایی و دستیابی به غنی‌سازی ۲۵ درصدی افزود: امروز ملت ایران پشت رهبر ایستاده‌اند و می‌توانند دوباره پیشرفت‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همان‌هایی که خوشبین به لبخند و امضای آمریکا بودند امروز با صراحت اعلام کردند مذاکره با آمریکا دیوانگی است یادآور شد: نباید این سفارش مهم رهبر را هرگز فراموش کنیم که فرمودند همه پشت هم و دست در دست هم و با اتکا به خدا و همت جوانان و مردان و زنان به پیروزی عظیم دست می‌یابیم و قدرت پوشالی آمریکا را در هم می‌شکنیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه ما با همه کشورهای دنیا، حتی ملت آمریکا و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که باید از صحنه روزگار حذف شود دوست هستیم افزود: مشکل ما با دولت آمریکاست و دولت این کشور است که با ایران دشمنی دارد اما آمریکا بداند اگر استکبار و همه نوکران آن‌ها در مقابل ما بایستند قطعا خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما می‌کند به شرط آنکه متحد  و گوش به فرمان رهبرمان باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۸:۵۸

31 Dec 2019