کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چمران در شهرکرد

راه مبارزه با آمریکا، سازش و مکاتبه نیست/ خوشبینان به لبخندآمریکا امروز مذاکره با آن را دیوانگی می‌خوانند

13 آبان 1396 ساعت 11:09

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: راه مبارزه سازش و مکاتبه با آمریکا نیست و همان‌هایی که خوشبین به لبخند و امضای آمریکا بودند امروز با صراحت اعلام کردند مذاکره با آمریکا دیوانگی است


به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در تجمع عاشوراییان استکبارستیز شهرکرد اظهار کرد: بحمدالله روحیه استکبارستیزی خوبی در مردم ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه با این روحیه استکبارستیزی از دشمن نمی‌هراسیم و خداوند پیروزی‌های بزرگی را نصیبمان کرده افزود: نسل‌های قبلی ما قطعا از تاریخ جنایات آمریکا کمتر دیده‌اند اما ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن بسیار شاهد این جنایات بوده‌ایم.

چمران با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد بیان داشت: در این زمان یک عده از افسران خیانتکار آمریکایی آمدند و به حمایت از شاه برخاستند.

وی با بیان اینکه در جریان کودتای ۲۸ مرداد همان کسانی که به آمریکا نامه نوشتند مانند مصدق از این کشور ضربه خوردند اضافه کرد: در این دوران بنده شاهد بودم عده‌ایی آمده بودند و بر روی گاری‌ها ایستاده دلارهای آمریکایی را در بین مردم پخش می‌کردند و این نشان از آن دارد که آمریکایی که مصدق به آن دلبسته و از آن کمک خواسته بود ناجوانمردانه با همکاری روباه پیر یعنی انگلیس کودتا به راه انداخته و خیانت کردند.

چمران با تاکید بر اینکه در همین زمان بود که رژیم پهلوی دوباره بازگشت و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نفت و ثروت کشور را به تاراج بردند ادامه داد: آمریکا ظلم‌های بسیاری در حق مردم ایران روا داشت و یک روزی یک ژنرال و ارتشبد آمریکایی نسبت به مردم ایران برتری داشت و در همین زمان بود که امام خمینی (ره) مقابل آن‌ها قد علم کرد و قیام خونین ۱۵ خرداد به راه افتاد و به دنبال آن شاهد تبعید امام از کشور بودیم.

وی بیان داشت: از همان زمانی که انقلاب در آستانه پیروزی قرار گرفت دسیسه‌های آمریکا علیه انقلاب به صورت‌های مختلفی شروع شد و برای مقابله با این انقلاب حکومت‌های نظامی آوردند، اما ملت ایران ایستادگی کردند و انقلاب به پیروزی رسید، شاه گریخت و امام به کشور بازگشت.

چمران با اشاره به اینکه آمریکایی که نوکری چون شاه در کشور داشت دست بردار کشور نبوده افزود: حتی در زمان انقلاب هم آمریکا نقشه‌های خود را دنبال می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب سفارتخانه آنها تبدیل به لانه جاسوسی و مرکز دسیسه و برنامه‌ریزی علیه کشور شده بود و جوانان ایران بصورت خودجوش ان لانه شیطان را تسخیر کرده و اسنادی که در آنجا بود را کنار هم چیده تبدیل به ۷۰ جلد کتاب کردند که با مطالعه آن می‌توانید به عمق جنایات آمریکا علیه کشور پی برد و به همین دلیل امام (ره) این واقعه را انقلاب دوم نامیدند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه آمریکا باز هم از پای ننشست و به طبس حمله مستقیم کرده اما به مدد الهی حمله و توطئه آن‌ها خنثی شد و بحمدالله تا امروز شاهد افول و فرو ریختن آمریکا و قدرت گرفتن کشور هستیم بیان داشت: این ها همه به یاری خدا اتفاق می‌افتد.

چمران اضافه کرد: قدرت ایران دنیا را به پای میز مذاکره کشاند و خود این کشورها خواستند که با ایران مذاکره کنند و در این بین ایران بر سر عهد و پیمان خود ایستاد و هر آنچه باید انجام می‌داد انجام داد اما آمریکا نه‌تنها به عهدش وفا نکرد بلکه هر روز تحریم جدیدی علیه کشور تصویب کرد.

وی تاکید کرد: راه مبارزه سازش و مکاتبه با آمریکا نیست چون ما دیدیم توهین بزرگ رئیس جمهور این کشور را علیه ملت ایران وقتی مردم ایران را تروریست خواند و این درحالی است که ایران دارای تمدن ۵ هزار ساله است.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: تمدن کشور ایران با تمدن اسلامی در هم آمیخته و بعد از ورود اسلام به کشور رشد تمدن ما چند صد برابر شد.

چمران با اشاره به قدرت ایران در انرژی هسته‌ایی و دستیابی به غنی‌سازی ۲۵ درصدی افزود: امروز ملت ایران پشت رهبر ایستاده‌اند و می‌توانند دوباره پیشرفت‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همان‌هایی که خوشبین به لبخند و امضای آمریکا بودند امروز با صراحت اعلام کردند مذاکره با آمریکا دیوانگی است یادآور شد: نباید این سفارش مهم رهبر را هرگز فراموش کنیم که فرمودند همه پشت هم و دست در دست هم و با اتکا به خدا و همت جوانان و مردان و زنان به پیروزی عظیم دست می‌یابیم و قدرت پوشالی آمریکا را در هم می‌شکنیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه ما با همه کشورهای دنیا، حتی ملت آمریکا و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که باید از صحنه روزگار حذف شود دوست هستیم افزود: مشکل ما با دولت آمریکاست و دولت این کشور است که با ایران دشمنی دارد اما آمریکا بداند اگر استکبار و همه نوکران آن‌ها در مقابل ما بایستند قطعا خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما می‌کند به شرط آنکه متحد  و گوش به فرمان رهبرمان باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 36943

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36943/راه-مبارزه-آمریکا-سازش-مکاتبه-نیست-خوشبینان-لبخندآمریکا-امروز-مذاکره-دیوانگی-می-خوانند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir