۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۷۵۷

مهم‌ترين عامل ايجاد اضطراب

مهم‌ترين عامل ايجاد اضطراب
دبير كنگره بين‌المللي اضطراب با بيان اين كه سبك زندگي از مهم‌ترين عوامل در ايجاد اضطراب است، عنوان كرد: مساله‌ي مهم در درمان بيماري اضطراب، زمان درمان آن است.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بی باک نیوز دكتر علي گرجي در نخستين كنگره بين‌المللي اضطراب كه در بيمارستان رضوي برگزار شد، با اشاره به اين موضوع كه اضطراب در تمامي سنين وجود دارد خاطرنشان كرد: در حال حاضر مساله‌ي مهم اين است كه بين نخستين عوامل اضطراب و زمان بروز و درمان آن تفاوت و فاصله وجود دارد.
 
وي افزود: گزارش‌ها و آمارهاي اخير نشان دهنده‌ي افزايش اضطراب هستند به همين دليل درمان زودهنگام، مهم و موثر است.
 
گرجي تاكيد كرد: در حال حاضر اضطراب بين كودكان شايع شده است به همين دليل قصد داريم با ‌برگزاري چنين كنگره‌هايي گامي در جهت آموزش درمان اضطراب به مردم برداريم.
 
وي به علائم اوليه اضطراب از جمله تنگي نفس، انقباض ماهيچه‌ها و ... اشاره كرد و گفت: اين علائم دلايل خاصي را مثل مسائل زيست محيطي، ژنتيك و غيره دارد كه بايد با بررسي و شناخت درست به درمان آن‌ها پرداخت.
 
گرجي در خصوص اهداف برگزاري كنگره تصريح كرد: اين كنگره با هدف رهنمودي براي مديريت اضطراب در ايران و كشورهاي همسايه و به وجود آمدن پايگاهي علمي براي تبادل نظر بين كارشناسان در سال‌هاي آينده براي تمركز روي اين بيماري تشكيل شده تا در دو سال آينده كه مجددا كنگره برگزار خواهد شد به بازنگري اطلاعات و آمار به دست آمده بپردازيم تا روش‌هاي مناسب‌تري ارائه كنيم.
 
دبير كنگره بين‌المللي اضطراب در حاشيه مراسم در جمع خبرنگاران درباره تعداد مقالات ارائه شده به كنگره توضيح داد: تاكنون 500 نفر در كنگره ثبت نام كرده‌اند كه احتمال مي رود تا 700 نفر هم ثبت‌نام داشته باشيم.
 
وي ادامه داد: 210 مقاله در اين كنگره قبول شده‌اند و علاوه بر آن 130 پوستر و 80 مورد سخنراني خواهيم داشت كه 32 مورد آن‌ها مربوط به شركت‌كنندگان خارجي است.
 
گرجي در پاسخ به اين سوال كه آيا معنويت و مذهب مي‌تواند در كاهش اضطراب دخيل باشد خاطرنشان كرد: هر عاملي كه بتواند به شما اطمينان مقابله با استرس‌ها را بدهد مي‌تواند در كاهش اضطراب تاثيرگذار باشد كه معنويت يكي از اين موارد است.
 
دبير كنگره بين‌المللي اضطراب تصريح كرد: استرس و اضطراب با هم متفاوت هستند و نبايد آن‌ها را با هم اشتباه گرفت براي مثال كساني كه بدون هيچ دليلي از درست انجام نشدن كار خود مي‌ترسند استرس دارند كه اين استرس‌ مي‌تواند در ايجاد اضطراب نقش داشته باشد اما داشتن استرس به معني بيماري اضطراب نيست.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا تغيير سبك زندگي در ايجاد بيماري اضطراب تاثيرگذار خواهد بود عنوان كرد: بك زندگي يكي از مهم‌ترين عوامل در ايجاد اضطراب است.
 
گرجي تاكيد كرد: در حال حاضر بيش‌تر خانواده‌ها دچار اضطراب هستند و اين نشان مي‌دهد تغيير نوع سبك زندگي در ايجاد اضطراب تاثير داشته است براي مثال من قول مي‌دهم اگر رانندگي در سطح شهر درست‌تر اجرا شود پانزده درصد از اضطراب‌ها كاهش پيدا خواهند كرد.
 
وي ادامه داد: مدرسه، كنكور، طلاق و ... نيز در ايجاد اضطراب به ويژه در كودكان تاثيرگذار است و اين ما هستيم كه بايد با آموزش به مردم روش‌هاي مقابله با ايجاد اضطراب را آموزش دهيم.
 
دبير كنگره بين‌المللي اضطراب در پايان تاكيد كرد: همه بايد بياموزند كه چطور با شرايطي كه براي آنها اضطراب ايجاد مي‌كند برخورد كنند و خود را با شرايط وفق دهند در اين صورت از ايجاد اضطراب جلوگيري خواهند كرد.
 
وي افزود: بيماري اضطراب، ژنتيكي است و از شخصيت فرد كه به ژنتيك باز مي‌گردد نشات مي‌گيرد به همين دليل اين خيلي مهم است كه تيپ شخصي خود را بشناسيم و مورد بررسي قرار دهيم تا اگر در معرض بيماري اضطراب هستيم آن را درمان كنيم تا دچار بيماري‌هايي همچون فشار خون و فشار قلب كه به دنبال اضطراب ايجاد مي شوند، نشويم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۳:۲۶

28 Jan 2020