۰
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۸۱۶۹

قلعه ممکا، روستاي قارچ استان

روي آوردن ساکنان روستاي قلعه ممکا باعث شده است اين روستاي زيبا و قديمي به قطب پرورش قارچ در استان چهارمحال و بختياري تبديل شود.
قلعه ممکا، روستاي قارچ استان
به گزارش جهان بین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، قلعه ممکا روستاي زيبايي است که در مسير گهرو به سمت بلداجي واقع است و اهالي این روستا با شناخت توانايي و استعداد خود و بروز آن موفق شده اند شغل و درآمد پايدار براي خود به ارمغان آورند.

به گفته ي دهيار روستاي قلعه ممکا در سال ۱۳۸۹ يکي از جوانان روستا کاشت قارچ دکمه ي در این روستا را بصورت ازمايشي آغاز نمود و موفقيت وي و مقرون به صرفه بودن توليد اين محصول باعث گرديد اهالي روستا از اين محصول استقبال کرده واقدام به ساخت و راه اندازي ۲۰واحد توليدي پرورش قارچ نمايند. که با راه اندازي اين ۲۰واحد سالانه ۳۰۰تن قارچ دکمه ي در روستاي قلعه ممکا توليد مي شود.

وي افزود: توليد قارچ در روستاي قلعه ممکا زمينه اشتغال۴۸نفر را به صورت مستقيم و ۲۰نفر به شکل غير مستقيم را ايجاد نموده است.

دهيار قلعه ممکا در ادامه گفت: محصولات توليدي در سه کيفيت به بازار استانهاي اصفهان، خوزستان وچهارمحال و بختياري عرضه مي شود که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار روستاي قلعه ممکا يکي از قديمي ترين روستاها ي استان چهارمحال و بختياري است که روزگاري محل زيست ارامنه بوده است و با گسترش اسلام و مذهب شيعه ارامنه از اين روستا کوچ کرده و به ديگر نقاط کشور مهاجرت نموده اند.

قبور ارامنه و آثار به جاي مانده از آنان يکي از آثار قدمت روستا و از ديدني هاي اين روستا به شمار مي آيد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهرداد طالبیان
مهرداد از شهرضا هستم بسیار خوشحال شدم که این دهکده زیبا موفق به این کار شده چون یکی از دوستای پدرم رحمان مهربان اونجا زندگی میکنه . باراتون ارزوی موفقیت میکنم
اسماعیل مهربان
دست شما درد نکنه اقا مهرداد طالبیان
جهانشاه
این روستای کهن و قدیمی متاسفانه الان مورد هجوم مردم فرصت طلب شده و هرساله عده ای به خاطر منافع سعی بر زمین خاری در این روستا رو دارن برای مثال گردنه اهنگری که به صورت نا عادلانه مورد هجوم قرار گرفته شده .با توجه به پیگیر نبودن دهیار روستا از مقامات درخواست حمایت را داریم .باتشکر
س
با سلام خدمت مردم باصفا ومهربان روستای قلعه ممکا.متاسفانه این مردم خوب مورد کم لطفی شورای اسلامی روستا قرار گرفته اند.ان چیزی که مردم انتظار داشتندحتی قسمت کمی از ان براورده نشد.ارزوی ما تلاش برای روستای ابادتر . سر بلندو پیروز باشید
مسلم علیاری
با سلام خیلی خوشحال هستم که نام این روستای قدیمی و باصفا در منطقه کیار میدرخشد برای تک تک افراد این روستا که عمدتا دامدار و کشاورز و زحمت کش هستن آرزوی سلامتی و موفقیت و سربلندی دارم من نیز یکی از اهالی این روستا هستم وبه زادگاهم افتخار میکنم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۰:۳۷

27 Dec 2019