کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلعه ممکا، روستاي قارچ استان

19 مهر 1393 ساعت 13:13

روي آوردن ساکنان روستاي قلعه ممکا باعث شده است اين روستاي زيبا و قديمي به قطب پرورش قارچ در استان چهارمحال و بختياري تبديل شود.


به گزارش جهان بین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، قلعه ممکا روستاي زيبايي است که در مسير گهرو به سمت بلداجي واقع است و اهالي این روستا با شناخت توانايي و استعداد خود و بروز آن موفق شده اند شغل و درآمد پايدار براي خود به ارمغان آورند.

به گفته ي دهيار روستاي قلعه ممکا در سال ۱۳۸۹ يکي از جوانان روستا کاشت قارچ دکمه ي در این روستا را بصورت ازمايشي آغاز نمود و موفقيت وي و مقرون به صرفه بودن توليد اين محصول باعث گرديد اهالي روستا از اين محصول استقبال کرده واقدام به ساخت و راه اندازي ۲۰واحد توليدي پرورش قارچ نمايند. که با راه اندازي اين ۲۰واحد سالانه ۳۰۰تن قارچ دکمه ي در روستاي قلعه ممکا توليد مي شود.

وي افزود: توليد قارچ در روستاي قلعه ممکا زمينه اشتغال۴۸نفر را به صورت مستقيم و ۲۰نفر به شکل غير مستقيم را ايجاد نموده است.

دهيار قلعه ممکا در ادامه گفت: محصولات توليدي در سه کيفيت به بازار استانهاي اصفهان، خوزستان وچهارمحال و بختياري عرضه مي شود که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار روستاي قلعه ممکا يکي از قديمي ترين روستاها ي استان چهارمحال و بختياري است که روزگاري محل زيست ارامنه بوده است و با گسترش اسلام و مذهب شيعه ارامنه از اين روستا کوچ کرده و به ديگر نقاط کشور مهاجرت نموده اند.

قبور ارامنه و آثار به جاي مانده از آنان يکي از آثار قدمت روستا و از ديدني هاي اين روستا به شمار مي آيد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18169

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18169/قلعه-ممکا-روستاي-قارچ-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir