۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۲۰۹۳
امام جمعه لردگان:

اعتکاف، يک تزکيه نفس و فرصتي براي اصلاح‏‏ درون و ارتباط با خداوند است

امام جمعه لردگان گفت: تمام دستگاه هاي اجرايی بايد براي هرچه برگزار شدن اين مراسم باهم هماهنگ باشند.
اعتکاف، يک تزکيه نفس و فرصتي براي اصلاح‏‏ درون و ارتباط با خداوند  است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام حسن انصاري، امام جمعه لردگان  در گفت‌وگو با سلام لردگان، با تبريک ولادت حضرت امام محمد تقي (عليه‌السلام) و  ماه مبارک رجب،  سنته حسنه‎‎ي اعتکاف را يک حرکت معنوي عظيم خواند و گفت: اعتکاف، يک  تزکيه نفس و فرصتي سه روزه براي اصلاح‏‏ گري درون و ارتباط با خداوند متعال است.

وي با تاکيد بر برنامه‏‏ ريزي صحيح براي معتکفين، خواستار فراهم شدن زمينه‎‎اي براي پرداختن بيشتر معتکفين به معنويات خود و  فرصتي مناسب جهت انجام فعاليت هاي فرهنگي و ديني و نه پرداختن به  مسائل گروهي و جناحي شد.

وي با بيان اينکه ماه رجب، ماه جشن و سرور و شادي مومنان و متدينين است، افزود: در اين ماه کمتر شاهد مراسم حزن هستيم و بيشتر اعيادي مانند ولادت حضرت امام محمد تقي(عليه‌السلام)، ولادت حضرت علي(عليه السلام) و ايام بيض که در سه روز سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب است و جوانان و نوجوانان معتکف مي‌شوند، هستيم.

وي با بيان اينکه اعتکاف از مسائلي است که در دين مبين اسلام بر ما تاکيد و توصيبه شده، خاطرنشان کرد: اعتکاف يک پيشينه طولاني دارد و در همه اديان اين امر وجود داشته است.

امام جمعه لردگان در پايان از مردم خواستار کمک به معتکفين عزيز شد افزود: خيرين هر چه در توان دارند اهم از مالي و هدايا کمک نمايند تا در پايان اين مراسم معنوي بتوانيم براي معتکفين عزيز هداياي به رسم يادبود اهداء نماييم.


انتهاي پيام1020ج / 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۱:۴۱

27 Dec 2019