کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

اعتکاف، يک تزکيه نفس و فرصتي براي اصلاح‏‏ درون و ارتباط با خداوند است

9 ارديبهشت 1394 ساعت 12:28

امام جمعه لردگان گفت: تمام دستگاه هاي اجرايی بايد براي هرچه برگزار شدن اين مراسم باهم هماهنگ باشند.


به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام حسن انصاري، امام جمعه لردگان  در گفت‌وگو با سلام لردگان، با تبريک ولادت حضرت امام محمد تقي (عليه‌السلام) و  ماه مبارک رجب،  سنته حسنه‎‎ي اعتکاف را يک حرکت معنوي عظيم خواند و گفت: اعتکاف، يک  تزکيه نفس و فرصتي سه روزه براي اصلاح‏‏ گري درون و ارتباط با خداوند متعال است.

وي با تاکيد بر برنامه‏‏ ريزي صحيح براي معتکفين، خواستار فراهم شدن زمينه‎‎اي براي پرداختن بيشتر معتکفين به معنويات خود و  فرصتي مناسب جهت انجام فعاليت هاي فرهنگي و ديني و نه پرداختن به  مسائل گروهي و جناحي شد.

وي با بيان اينکه ماه رجب، ماه جشن و سرور و شادي مومنان و متدينين است، افزود: در اين ماه کمتر شاهد مراسم حزن هستيم و بيشتر اعيادي مانند ولادت حضرت امام محمد تقي(عليه‌السلام)، ولادت حضرت علي(عليه السلام) و ايام بيض که در سه روز سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب است و جوانان و نوجوانان معتکف مي‌شوند، هستيم.

وي با بيان اينکه اعتکاف از مسائلي است که در دين مبين اسلام بر ما تاکيد و توصيبه شده، خاطرنشان کرد: اعتکاف يک پيشينه طولاني دارد و در همه اديان اين امر وجود داشته است.

امام جمعه لردگان در پايان از مردم خواستار کمک به معتکفين عزيز شد افزود: خيرين هر چه در توان دارند اهم از مالي و هدايا کمک نمايند تا در پايان اين مراسم معنوي بتوانيم براي معتکفين عزيز هداياي به رسم يادبود اهداء نماييم.


انتهاي پيام1020ج / 630 ل


کد مطلب: 22093

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/22093/اعتکاف-يک-تزکيه-نفس-فرصتي-براي-اصلاح-درون-ارتباط-خداوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir