۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۴۰۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

زنان در تأمین مهر و محبت در خانواد از توانایی بالایی برخوردارند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زن نیز با عاطفه و مهربانی خود در تأمین مهر و محبت برای اعضای خانواده به ویژه برای رشد عاطفی کودکان از مرد تواناتر است.
زنان در تأمین مهر و محبت در خانواد از توانایی بالایی برخوردارند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات بربن، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار مشکات برین در خصوص بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد استفاده صحیح و سالم از ظرفیت عظیم زنان، اظهار داشت: جنس زن از خصوصیات متعالی و قابل توجهی بهره مند است که با آگاهی دادن به این قشر می توان در جهت تربیت نسل آینده و به راه آوردن همسراستفاده کرد.

وی افزود: اسلام برای زنان ارزش و جایگاه واقعی قائل شده و ویژگی رافت، صبور بودن و توانایی انجام کارهای تربیتی را مهمترین توانمندی آنها می داند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی بیان کرد: صبور بودن زنان در بحث های آموزشی و مهارت های نسل آینده به شکل خاص تاثیر گذار است که زنان می توانند از این قدرت خدادای استفاده کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تامین مجد و شرف و فضیلت زنان را تنها از طریق اسلام دانست و بیان داشت: اسلام این جایگاه را برای زن قرار داده که به کمال برسد و زندگی سراسر عشق امام علی(علیه السلام)و حضرت زهرا(سلام الله علیها)و این خانواده الگو است.

وی با اشاره به اینکه که زنان با عاطفه و مهربانی خود در تأمین مهر و محبت برای اعضای خانواد از توانایی بالایی برخوردارند و نباید درعرصه هایی وارد شوند که آنها را دچار رنج و سختی کند افزود: خداوند مدیریت خانواده را بر دوش مرد گذارده است زیرا توانایی تدبیر مردان و نیروی شناختی آنان برای اداره زندگی بیشتر از زنان است و در روان شناسی تفاوت های فردی نیز این قضیه اثبات شده است که باید مرد مسئولیت اداره خانواده را به عهده گیرد. زن نیز با عاطفه و مهربانی خود در تأمین مهر و محبت برای اعضای خانواده به ویژه برای رشد عاطفی کودکان از مرد تواناتر است.

مام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: این دو خصوصیت متفاوت در مرد و زن، لازمه تعادل بخشی به کانون خانواده است.

استاد حوزه و دانشگاه قبول مسئولیت زن و مرد را مناسب با توانایی های هر دو دانست.

وی عاطفه مادرى را از خصوصیات دیگر زنان دانست و گفت: عاطفه مادری حسى که از دیدگاه قرآنى و اسلامى، بس ارجمند و پاس داشتنى است و دارنده آن، مقامى بلند در پیشگاه خداوند دارد.

حجت‌الاسلام فاطمی محبت، عاطفه و مهرباني مادران را شاه كليد نفوذ در دل ها دانست و گفت: هيچ چيزي به قدر مهرباني كارآيي ندارد، درهاي بسته و چهره هاي گرفته با اين ابزار گشوده و باز مي شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۹:۵۴

2 Jan 2020