۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۵۰۵۹۹
فرماندار شهرستان فارسان:

عمده نارضايتي مردم شهرستان فارسان از عملکرد سيستم بانک داري/ضرورت اتخاذ تدابیر برای ارتقا عملکرد بانک ها

فرماندار شهرستان فارسان گفت: عمده نارضايتي مردم از سيستم بانک‌ها است که در روند پرداخت وام‌هاي قرض‌الحسنه کاهلي و تاريخ‌هايي را به مردم اعلام مي‌کنند که مبنايي ندارد.
به گزارش جهانبین نیوز ، سيد هادي صالحي در جمع اصحاب رسانه ضمن تقدير و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: فرارسيدن روز کارگر و روز معلم را به همه زحمتکشان اين عرصه‌ها تبريک عرض مي‌کنم و گرامي مي‌داريم.

وي افزود: اصحاب رسانه مي‌توانيد بر پيشگيري بسياري از تخلفات مؤثر باشند و همچنين بر پيشبرد اهداف حاکميت تأثيرگذار هستند و اگر مواردي يا موضوعاتي باشد بتوانيد در وقت خودش اقدامات لازم را بينديشند و از بسياري بحران‌ها جلوگيري خواهند کرد.

وي در ادامه بيان داشت: شما رسانه‌ها زبان مردم هستيد و منتقل‌کننده نظرات و مشکلات مردم، رسانه‌ها در پيشبرد اهداف کمک مي‌کنند و مسئولين بايد به اين امر اطمينان داشته باشند و خود را در جايگاهي ببينند و پاسخگو باشند. و مديران شهرستان بايد با رسانه‌ها تعامل داشته و پاسخگوي سوالات خبرنگاران باشند.

صالحي اظهارداشت: نبايد فرصت خدمت به مردم را از دست داد در اين راستا مديراني که همراهي کنند حمايت و مديراني که همراهي نکنند برکنار مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه سفر رياست‌جمهور را در پيش داريم قبل از سفر ايشان به استان پذيراي استاندار محترم و معاونين ايشان بوديم در فروردين‌ماه نيز در خدمت مديران استانداري بوديم که بخش جونقان، مرکزي و بخش باباحيدر پروژه‌ها به‌صورت کامل مورد بررسي قرار گرفت و حوزه‌هاي زيرساختي نيز مورد بررسي و مقرر شد مصوبات در زمان حضور استاندار صورت پذيرد.

صالحی تصريح کرد: عمده نارضايتي مردم از سيستم بانک‌ها هست که در راه‌اندازي کار مراجعه‌کننده کاهلي و تاريخ‌هايي را به مردم اعلام مي‌کنند جهت دريافت تسهيلات که مبنايي ندارند و اين نارضايتي در حوزه اقتصاد به آقاي استاندار منتقل شد و مقرر گرديد اين مشکل در شورا مطرح و بررسي شود.

وي بيان داشت: روند پرداخت وام‌هاي قرض‌الحسنه طولاني است و زوج‌هاي جوان براي دريافت وام در شرايط فعلي اقتصادي با مشکلات زيادي روبرو هستند.

فرماندار شهرستان فارسان گفت: در سفر استاندار پروژه‌هاي نيمه‌کاره تائيد شد انشا الله امسال اين پروژه‌ها کامل و تحويل داده خواهند شد، در خصوص پروژه سد غدير استاندار فرمودند اگر پيمانکار نمي‌تواند کار را انجام دهد آب منطقه‌اي که کارفرما هست اين اقدامات را بايد انجام دهد موضوع سد غدير وقتي از کانال وزير حل نشد اين موضوع را با شخص معاون رئيس‌جمهور مطرح کرديم.

وي در ادامه افزود: سد غدير 5/26 ميليون مترمکعب حجم مخزن که حدوداً 10 ميليون مترمکعب از آن مصرف شرب است و در خصوص مصارف ديگر درزمينه محيط‌زيست عدد مشخص‌شده و براي صنعت و کشاورزي نيز عدد مشخص‌شده و کل شهرستان را تأمين مي‌کند.

صالحي گفت: يکي از دستاوردهاي سفر استاندار اين بود که مديران استاني متعهد شده‌اند که از مسئولين در رابطه باکارهاي خواسته‌شده و انجام آن‌ها گزارش‌هايي را بدهند و گزارش‌ها به استانداري ارسال شود، انتظار مي‌رود مديران استاني کمک کنند تا بعضي تداخلات بين دستگاه‌ها بود رفع شود طبق فرمايش استاندار اگر مديري همکار نکرد شفاف اعلام شود.

وي تصريح کرد: در شهرستان 10 کارگروه مشخص‌شده مسئولين آن‌ها مشخص‌شده بقيه را نيز بايد مشخص کنيم تا ابلاغ آن‌ها صادر شود، کارگروه زنان خانواده مشاغل خانواده تشکيل‌شده جلساتي نيز برگزار گرديده و در سفر رياست‌جمهور برنامه اين کارگروه هدف آن مشخص است.

صالحي اظهار داشت: در حوزه فرهنگ بايد از ظرفيت‌هاي هنري نهايت استفاده را ببريم و در حوزه صنايع يکي از موضوعات را بايد پيگيري کنيم که شهري هنرپرور داشته باشيم زيرا اين ظرفيت و قابليت راداريم صنايع را بايد بروز کنيم و از ظرفيت معتمدين نيز بايد استفاده کنيم جهت ترويج رسوم مقابله با رسوم نادرست، برگزاري جشنواره‌هاي بومي محلي در روستاهاي منطقه بايد اتفاق بي افتد.

وي خاطرنشان کرد: عمده تمرکز ما کشاورزي توليدات زراعي است ما قطب توليدات ماهيان سردابي و قزل‌آلاي کشور هستيم چرا زيرساخت‌هاي اين شهرستان براي فعاليت بسياري از سرمايه‌گذاران فراهم نيست تا بتوانند در همين شهرستان فعاليت کنند و کار خود را به شهرهاي ديگر منتقل نکنند بايد چند فرهنگ را انجام دهيم تا سرمايه‌گذار به سرمايه‌گذاري در اين شهر ترغيب شود، يکي از بهترين گلخانه داران کشور که از علم روز استفاده مي‌کند فارساني است و اعلام نموده براي کشت گلخانه کمک خواهد کرد.

صالحی بيان داشت: يکي از مشکلات مردم شهرستان بحث ساختمان‌سازي است که شهرداري به آن‌ها اعلام کرده بسازيد تا سند دريافت کنيد اين مشکل مرتفع شد مقرر شد با خشکه‌چيني محدوده زمين مشخص شود تا اداره ثبت و شهرداري کارهاي سند را انجام دهند و در شمار شهر فارسان 19 هکتار زمين شناسايي کرده‌ايم و با صاحبان زمين وارد مذاکره شده‌ايم و به اين نتيجه رسيده‌ايم به‌صورت مشارکتي اين پروژه انجام شود و اگر به نتيجه برسد 2500 واحد مسکن ملي که بيش از نياز ماست در اين چهار سال اتفاق بيفتد و اراضي ديگري نيز قرار است بر آن‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۰۳:۱۴

26 Apr 2024