۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۵۶۴۳۳
فیلم:

پرونده دزدی فرش‌های سعدآباد، در انتظار تصمیم نهایی قوه قضاییه

معاون حقوقی رییس‌ جمهور درباره آخرین وضعیت پرونده دزدی فرش‌های سعدآباد گفت: منتظر هستیم تا قوه قضاییه تصمیم نهایی را در خصوص این پرونده بگیرد.
فایل ویدئو
به گزارش «جهانبین نیوز»و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌ جمهور درباره آخرین وضعیت پرونده دزدی فرش‌های سعدآباد، اظهار داشت: پرونده خوشبختانه با توجه به گفتگوهایی که کارشناسان ما با قضات ذی ربط داشتند، بررسی‌های نسبتاً خوبی تا الان صورت گرفته و بعضی از آراء هم مکتوب شده است. برخی افراد نیز مورد منع تعقیب قرار گرفته‌اند و برخی دیگر به عنوان متهم شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه منتظر هستیم تا قوه قضاییه تصمیم نهایی را در خصوص این پرونده بگیرد، افزود: ما فارغ از اینکه اصلاً چه کسانی در این موضوع محاکمه می‌شوند، چه کسانی در واقع کیفرخواست علیه شان صادر می‌شود و چه کسانی نیز محکوم می‌شوند یا افرادی که تبرئه می‌شوند و منع تعقیب می‌خورند، به دنبال خود فرش ها هستیم.

معاون حقوقی رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه طبیعتاً هیچ مرجعی جز قوه قضاییه نمی‌تواند به ما در این زمینه کمک کند، گفت: آن‌ها محور این تصمیم‌گیری هستند و ضابطین دستور آن ها را برای اجرای می‌خوانند. برای ما، مسأله اصلی استرداد فرش‌هایی است که متأسفانه از کاخ سعدآباد خارج شده‌ و امیدواریم که هر چه زودتر تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

گفتنی است؛ خبر مفقود شدن فرش های کاخ سعد آباد در اردیبهشت ماه امسال منتشر شد. فرش هایی که در سال های گذشته از ساختمان حافظیه محل برگزاری مراسم به سرقت رفته بود و اکنون دولت از چندین مقام سابق شکایت کرده و پرونده به دادگاه ویژه روحانیت رفته است.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۴۹:۲۷

28 Jan 2024