۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۹۴۳۲
معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فنآوري:

رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده است

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فنآوري گفت: رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده و پس از كشورهاي روسيه و استراليا، ايران مقام سوم دبير شوراي عالي، تحقيقات وفنآوري کشور دنيا در اين زمينه است.
رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ دکتر وحيد احمدي معاون پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري در جمع خبرنگاران  اين نشست را فرصتي براي آشنايي و ايجاد فضايي براي تعامل فکري بيشتر عنوان و اظهار کرد: علم و فنآوري صرفاً در اختيار دانشگاه بوده و خوشبختانه توانسته‌ایم آن را به سطح جامعه بياوريم.

وی به سياست‌هاي کلي نظام، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري اشاره و خاطرنشان کرد: سياست‌هاي علم و فن‌آوري در سال قبل از سوي رهبر انقلاب ابلاغ شد و بحث اقتصاد مقاومتي و محوريت اقتصاد دانش‌بنيان که در آن دانشگاه‌ها و مراکز فنآوري محوريت دارد، مورد تأکيد قرار گرفته است.

احمدي توسعه دانش را تحقق علم، خلاقيت و نوآوري عنوان و ادامه داد: بیشترین میزان توسعه دانش در مراکز علمی اتفاق می‌افتد و اگر توسعه‌ای قرار باشد وجود داشته باشد باید بر علم و فناوری مبنی باشد.

معاون پژوهش و فن‌آوري و وزارت علوم با بیان اینکه این وزارتخانه رتبه سه دنيا از نظر كميت مقالات در رشته شيمي را دارد  اضافه کرد: رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده و پس از كشورهاي روسيه و استراليا، ايران مقام سوم دبير شوراي عالي، تحقيقات وفنآوري کشور دنيا در اين زمينه است.

وی تاکید کرد: دانشگاه فقط مسئوليت آموزش ندارد و محوريت پژوهش، خلاقيت و کارآفريني در نظام اقتصادي و زندگي روزمره مردم بر عهده دانشگاه است و اين وظيفه خطير به عهده وزارت علوم تحقيقات و فنآوري است.

احمدي افزايش ارتباطات بين‌المللي و حضور در مجامع بين‌المللي علمي از سال گذشته را زمينه‌ساز تقويت جايگاه علمي کشور در دنيا و رشد علوم صنعت و اقتصاد بیان و ادامه داد: بهره‌مندي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي از یک درصد بودجه هزينه‌اي جاري دانشگاه‌ها به صورت يك قانون دائمي درآمده است و لازم است همکاري لازم در استان‌ها جهت تحقق اين امر انجام پذيرد.

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري گفت: هرم نظام آموزشي کشور در سال گذشته به هم خورده‌ است و در حال حاضر با ايجاد همكاري‌هاي مؤثر مانند فرهنگ‌سازي و ايجاد تغيير در نظام آموزشي کشور اصلاح خواهد شد.


انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۴:۱۸

30 Dec 2019