کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فنآوري:

رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده است

26 تير 1395 ساعت 13:27

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فنآوري گفت: رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده و پس از كشورهاي روسيه و استراليا، ايران مقام سوم دبير شوراي عالي، تحقيقات وفنآوري کشور دنيا در اين زمينه است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ دکتر وحيد احمدي معاون پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري در جمع خبرنگاران  اين نشست را فرصتي براي آشنايي و ايجاد فضايي براي تعامل فکري بيشتر عنوان و اظهار کرد: علم و فنآوري صرفاً در اختيار دانشگاه بوده و خوشبختانه توانسته‌ایم آن را به سطح جامعه بياوريم.

وی به سياست‌هاي کلي نظام، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري اشاره و خاطرنشان کرد: سياست‌هاي علم و فن‌آوري در سال قبل از سوي رهبر انقلاب ابلاغ شد و بحث اقتصاد مقاومتي و محوريت اقتصاد دانش‌بنيان که در آن دانشگاه‌ها و مراکز فنآوري محوريت دارد، مورد تأکيد قرار گرفته است.

احمدي توسعه دانش را تحقق علم، خلاقيت و نوآوري عنوان و ادامه داد: بیشترین میزان توسعه دانش در مراکز علمی اتفاق می‌افتد و اگر توسعه‌ای قرار باشد وجود داشته باشد باید بر علم و فناوری مبنی باشد.

معاون پژوهش و فن‌آوري و وزارت علوم با بیان اینکه این وزارتخانه رتبه سه دنيا از نظر كميت مقالات در رشته شيمي را دارد  اضافه کرد: رشد علمي كشور در سال گذشته ۹/۷% بوده و پس از كشورهاي روسيه و استراليا، ايران مقام سوم دبير شوراي عالي، تحقيقات وفنآوري کشور دنيا در اين زمينه است.

وی تاکید کرد: دانشگاه فقط مسئوليت آموزش ندارد و محوريت پژوهش، خلاقيت و کارآفريني در نظام اقتصادي و زندگي روزمره مردم بر عهده دانشگاه است و اين وظيفه خطير به عهده وزارت علوم تحقيقات و فنآوري است.

احمدي افزايش ارتباطات بين‌المللي و حضور در مجامع بين‌المللي علمي از سال گذشته را زمينه‌ساز تقويت جايگاه علمي کشور در دنيا و رشد علوم صنعت و اقتصاد بیان و ادامه داد: بهره‌مندي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي از یک درصد بودجه هزينه‌اي جاري دانشگاه‌ها به صورت يك قانون دائمي درآمده است و لازم است همکاري لازم در استان‌ها جهت تحقق اين امر انجام پذيرد.

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري گفت: هرم نظام آموزشي کشور در سال گذشته به هم خورده‌ است و در حال حاضر با ايجاد همكاري‌هاي مؤثر مانند فرهنگ‌سازي و ايجاد تغيير در نظام آموزشي کشور اصلاح خواهد شد.


انتهاي پيام/


کد مطلب: 29432

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29432/رشد-علمي-كشور-سال-گذشته-۹-۷-بوده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir