۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۹۴۶۹

نارضایتی نانوایی های شهرکرد از کیفیت آرد

نارضایتی نانوایان از کیفیت پایین آرد در شهرکرد باعث شده نان ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشد که این عدم رضایت مردم را به دنبال داشته است.
نارضایتی نانوایی های شهرکرد از کیفیت آرد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از اهداف واقعی کردن قیمت نان، افزایش کیفیت آن به منظور کاهش ضایعات و دور ریز نان، تقویت بنیان اقتصادی و ارائه خدمات یارانه ای به مردم در قبال این افزایش بوده است.

در این تصمیم سازی بخشی از تولید نان از قاعده افزایش مستثنی شده بود، درصد افزایش نیز قرار بود  متاثر از همه ویژگی هایی باشد که نانوایان و مردم راضی باشند.

نان و آرد در حالتی افزایش یافت که کیفیت آن نسبت به دوره قبل از افزایش، تغییر چندانی نداشت و از کیفیت کمتری برخوردار شده نارضایتی مردم و نانواها را به همراه دارد.

یکی از نانواهای شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان اینکه آرد های که در اختیار نانوا قرار داده می شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند،گفت: آرد های کنونی دارای سبوس بیش از حدی هستند که باعث می شود  با کم دور خوردن و یا زیاد قرار دادن نان در تنور، نان از کیفیت خوبی برخوردار نباشند.

آقای خالدی با بیان اینکه گران شدن آرد و نان همزمان بوده است، تصریح کرد: با گران شدن آرد بلافاصله نان نیز گران شد و همین امر موجب شده که انتظارات کارگران مشغول به کار در نانوایی بیشتر باشد و انتظار داشته باشند که حقوق آنها نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه گران شدن قیمت آرد با نان دارای تناسب نبوده و نیست چرا که آرد ۱۰هزار تومان گران شده و نان نسبت به آرد ارزان است، افزود: با توجه به این امر در بیشتر موارد در نانوایی دچار ضرر می شویم.

خالدی با تاکید بر اینکه از پخت نان در نانوایی سود چندانی حاصل نمی شود، بیان کرد: مردم دیگر زیاد راغب به خرید نان نیستند.

یک نانوای دیگر در شهرکرد با بیان اینکه آرد های کنونی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، یادآور شد: این آرد به گونه ای است که نمی شود زمانی استراحت به آنها داد چرا که خمیر بعد از استراحت از چسبندگی بیش از حدی برخوردار می شود و باز کردن این نوع خمیر بسیار سخت است.

وی افزود: آردهای که سبوس بیش از حد دارند موجب زخم شدن دست های کارگر و شاطر می شود.

این نانوا با بیان اینکه از هر کیسه آرد ۲۸۰ نان تهیه می شود، عنوان کرد: هر کیسه آرد در روز اول به دلیل گرم بودن ۴۰ کیلو گرم است اما در روز های بعد حداقل چهار کیلو از وزن کیسه آرد کاسته می شود.

کارگر این نانوایی نیز از بی کیفیت بودن آرد ها شکایت داشت و خاطرنشان کرد: این آرد ها موجب زخم شدن دست ها و انگشتانش می شود و زمانی که به خانه می رود درد انگشتانش زیاد است.

انتهای پیام /۱۰۲۲ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۳:۰۷

11 Feb 2020