۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۸
امام جمعه شهر سامان/

زکات کار گشاي فقر است

امام جمعه شهرستان سامان با بيان اينکه زکات کار گشاي فقر است ، گفت: فرهنگ‌سازي فريضه الهي پرداخت زکات را در بين مردم ضروري است.
زکات کار گشاي فقر است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما ، حجت الاسلام هاشمي رئيس اداره زکات استان در جلسه هماهنگي پرداخت زکات، گفت: در شهرستان سامان با وجود ظرفيتها و باغاتي که وجود دارد بايد اهميت بيشتري به پرداخت زکات داده شود.

وي مومناني که فاعل زکات هستند را رستگاران واقعي عنوان کرد و افزود: امسال طرح شجره طيبه در شهرستان سامان در راستاي جذب زکات بيش­تر بايد به صورت فراگير انجام شود.
حجت الاسلام هاشمي با تاکيد به اهميت پرداخت زکات، اظهار کرد: پرداخت زکات و کمک به نيازمندان موجب افزايش رزق و روزي و گشايش باب رحمت الهي مي­شود.

وي در راستاي احياي فريضه زکات بر لزوم همکاري دستگاه‌هاي فرهنگي به فرهنگ سازي پرداخت زکات تاکيد کرد و افزود: بايد بکوشيم فرهنگ زکات به صورت مداوم و مستمر در بين مردم زنده باشد چنانچه اين مقوله به درستي در جامعه نهادينه شود و مردم آثار و دستاوردهاي آن را در جامعه ببينند به طور قطع خود به خود به پرداخت زکات روي خواهند آورد.


حجت الاسلام ملک­ پور امام جمعه شهرستان سامان، با بيان اينکه زکات کارگشاي فقر است، افزود: نسبت به پرداخت زکات بايد اهميت بيش­تري داده شود و در اين مسير با اطلاع رساني و همکاري فرمانداري، بخشداري و دهياران بايد با جديت وارد عمل شويم.

حجت الاسلام ملک ­پور به آمار زکات سال گذشته شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: سال گذشته مبلغ يک ميليارد و ۱۲۲ ميليون تومان زکات در اين شهرستان جمع آوري شده که اين مبلغ صرف تهيه ۱۵ مورد جهزيه، ۸۰مورد معيشتي، هزينه تحصيلي و دانشگاهي نيازمندان و ساخت حسينه و مساجد و ساير موارد شده است.

وي با بين اينکه امسال در شهرستان سامان ۲۳۰ ميليون ريال زکات فطريه جمع آوري شد، اظهار کرد: از اين مبلغ ۸ ميليون تومان زکات فطريه، ۶۲۷ هزار تومان فطريه سادات، ۵۸۳ هزار تومان کفاره شهر سامان بوده است و در روستاها اين شهرستان بيش از ۶ ميليون تومان زکات فطريه جمع آوري شده است.

وي خاطرنشان کرد: امسال در راستاي کمک به نيازمندان بايد مبلغ ۲۰۰ ميليون تومان زکات در شهرستان سامان جمع آوري شود که از اين مقدار ۶۰ درصد صرف کمک به فقرا و ۴۰ درصد صرف تکميل پروژه­هاي حسينه و مساجد شهرستان مي­شود.

همايون رييسي معاون فرمانداري شهرستان سامان، با اشاره به اينکه برگزاري اين جلسه دومين جلسه شوراي زکات در شهرستان است، افزود: فرمانداري اين شهرستان آمادگي کامل در تعامل و همکاري در زمينه ترويج و اطلاع رساني پرداخت و جذب زکات دارد.

وي استجابت نماز، فقرزدايي، دفع بلا، افزايش رزق، زندگي شيرين و خواب راحت را از جمله ثمرات زکات برشمرد و افزود: در جامعه امروزي براي اجراي احکام اسلامي از جمله زکات بايد فرهنگ‌سازي صورت گيرد چنانچه بيان آثار و ثمرات زکات با اطلاع‌رساني از طريق خطبه‌هاي نماز جمعه و اعلام توسط روحانيون مستقر و مبلغين ديني بهترين شيوه براي تحقق اين هدف است.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۵:۱۲

5 Jan 2020