۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۳۷۹۲

انتقاد وزیر ورزش لز استفاده ابزاری از جوانان به خصوص در زمان‌های نزدیک به انتخابات

وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه ورزش و جوانان حتی اگر منفک هم شود باز در یک ساختمان خواهد بود و تنها روند وظایف تغییر می‌کند اما روند مسائل به همین صورت خواهد بود و نباید انتظار افزایش در اعتبارات را داشته باشیم.
انتقاد وزیر ورزش لز استفاده ابزاری از جوانان به خصوص در زمان‌های نزدیک به انتخابات
به گزارش جهانبین نیوز محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، در جلسه افتتاحیه گردهمایی سراسری مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: متاسفانه در خصوص جوانان ما شاهد مواردی هستیم که زیبنده جوانان نظام اسلامی نیستند.

وی بیان کرد: طرح مسئله جوانان اهمیت زیادی برای پرداختن دارد و در این خصوص باید ابتدا شرح مطلب شود و مسائل، مشکلات و چالش‌ها در مرحله اول تبیین گردد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وقتی مشکلات و چالش‌ها در زمینه جوانان تبین گردد امید برای حل آن‌ هم بیشتر خواهد بود ادامه داد: با حرکت در ابهام راه به جایی نخواهیم برد و باید حرکت در جهت تبیین صحیح موضوع صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به انفکاک دو مجموعه ورزش و جوانان تاکید کرد: این دو مجموعه چه تفکیک شود و چه نشود باید وظایف خود را بخوبی به انجام برساند.

گودرزی در ادامه گفت: این مجموعه حتی اگر منفک هم شود باز در یک ساختمان خواهد بود و تنها روند وظایف تغییر می‌کند اما روند مسائل به همین صورت خواهد بود و نباید انتظار افزایش در اعتبارت را داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: باید در یک فرایند سعی و خطا ضعف‌های کار بررسی شود و سپس نسبت به انفکاک این موضوع اقدام گردد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در خصوص بحث ورزش و جوانان سه موضوع وجود دارد ادامه داد: یکی اینکه این مجموعه به همین صورت باقی بماند، ارتقاء جایگاه داشته باشد و یا اینکه از اعتبارات مکفی بهرمند گردد.

این مسئول با اشاره به اعتبارات پایین در بحث ورزش و جوانان بیان داشت: میزان اعتبارات در این حوزه ۵/۷ میلیارد تومان است که بسیار کم بوده و نمی‌توان با آن هیچ اقدامی صورت داد اما اگر در این حوزه تفکیک هم صورت بگیرد هیچ افزایشی در این زمینه نخواهیم داشت.

گودرزی بحث جوانان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید مدیران استانی بحث جوانان را به عنوان یک موضوع اصلی در صدر کار خود قرار دهند و در جهت رفع مشکلات جوانان اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه جوانان به عنوان یک فرصت ملی، یک قوه و یک توانمندی که قابلیت فعلیت دارد در اختیار ما قرار دارند خاطر نشان کرد: اگر توانایی هدایت، حمایت و شناسایی مشکلات را داشته باشیم طبعا از این پتانسیل استفاده مطلوب خواهیم داشت و در جهت رشد و تعالی جوانان پیش خواهیم رفت.

این مسئول جوانان را به عنوان اصلی‌ترین منبع کسب ثروت در کشورهای پیشرفته عنوان و بیان داشت: این کشورها ۸۵ درصد از ثروت خود را از منابع انسانی تامین می‌کنند و این درحالی است که ایران حدود ۷۰ درصد از ثروت خود را از منابع طبیعی خود به دست می‌آورد و باید در زمینه بهرمندی از جوانان کار بیشتر صورت دهد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر را جوانان تشکیل می‌دهند افزود: اگر در جهت حل مشکلات جوانان اقدام نشود تهدیدات زیادی برای این قشر وجود خواهد داشت.

گودرزی استفاده ابزاری از جوانان به خصوص در زمان‌های نزدیک به انتخابات را نادرست دانست و تاکید کرد: جوانان باید در مسائل سیاسی خودشان راه‌شان را پیدا کنند و کشیدن جوانان به مسائل سیاسی کار اشتباهی است و به جوانان توصیه می‌کنم از رفتن به این‌سو و آن‌سو پرهیز کنند.

گودرزی یکی از اولویت‌های دولت یازدهم را بحث سمن‌ها بیان و خاطر نشان کرد: دولت‌ها توان انجام همه امور را ندارند و اگر مسائل مربوط به مردم را به خودشان واگذار کنیم این مسائل خیلی بهتر حل خواهند شد و این واگذاری باید در قالب سمن‌ها صورت بگیرد.

وی ایجاد سمن‌ها سازمان‌یافته در این راستا را بسیار مهم دانست و افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه کمک‌های خوبی به ورزش و جوانان داشته باشند.

این مسئول به تشکیل یک پارلمان یا مجلس برای جوانان اشاره و گفت: جوانان در این نهاد می‌توانند مشکلات و معضلات خود را مطرح کرده و برای رفع آن‌ها چاره‌جویی کنند.

وزیر ورزش و جوانان شکل‌گیری نهادهای اینچنینی را برای حل مشکلات جوانان بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: موضوع جوانان با مسائل آن‌ها در بحث اشتغال، مسکن، ازدواج و... در ارتباط است و شرط لازم برای حل این مشکلات حل مسائل فرهنگی است.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۹:۱۷

27 Dec 2019